Inom det ramavtal som tecknades med Pricer 2020 fortsätter nu Canadian Tire Dealer Association (CTDA), en butikskedja med omkring 500 butiker runt om i Kanada, att digitalisera sina Canadian Tire-butiker.
CTDA har slutfört installationen av Pricers infrastruktur för digitala etiketter i samtliga aktuella Canadian Tire-butiker.
Enligt plan ska prismärkning ske med digitala etiketter på 80 procent av alla produkter i 80 procent av de aktuella butikerna före slutet av 2025.
– Pricers digitala etiketter är till stor hjälp för Canadian Tire-butikerna. Vi har också fått nöjdare kunder i och med att priserna hålls aktuella genom uppdateringar i realtid och att det har blivit enklare att hitta produkterna, vilket gör det enklare och roligare att handla. Vi fortsätter nu installera lösningen i våra butiker, säger Neil Maizen, EVP and Managing Director, CTDA.
– Det känns oerhört glädjande att kunna fördjupa samarbetet med Canadian Tire. Deras förtroende för våra lösningar är ett tecken på det värde vi fortsätter att leverera, både för handlarna och för konsumenterna, och vi är väldigt stolta över att få vara en del av deras fortsatta arbete. Deras nya plan och digitaliseringsstrategi ligger helt i linje med den globala trend vi ser där ledande butikskedjor fokuserar på att öka produktiviteten, stärka butikskundernas engagemang och optimera prishanteringen, säger Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, Pricer.