CAIA väljer Kustom som ny checkoutpartner
Hem BETALLÖSNINGARCAIA väljer Kustom som ny checkoutpartner

CAIA väljer Kustom som ny checkoutpartner

Publicerat av: Redaktionen

CAIA är ett av norra Europas snabbast växande skönhetsvarumärken med höga krav på både upplevelse och konvertering i varje steg av kundresan.

Nu väljer bolaget Kustom som ny checkoutpartner för att möta efterfrågan på flexibla betalsätt och få en smidig och framtidssäkrad kassalösning håller jämna steg med varumärkets fortsatta expansionstakt.

Sedan starten 2018 har CAIA etablerat sig som ett av norra Europas mest tongivande skönhetsvarumärken, med en stark digital närvaro och ett engagerat community. När bolaget nu byter till Kustom som kassaleverantör är målet att ge kunderna en ännu bättre köpupplevelse, samtidigt som partnerskapet är en viktig del i att säkra den tekniska grunden för fortsatt internationell tillväxt. Caia planerar att gå live med Kustoms kassa successivt. De första marknaderna, som Storbritannien och Tyskland, kommer att kunna använda den nya kassan redan i höst, medan Norden följer under våren 2026.

CAIA väljer Kustom som ny checkoutpartner– Klarna är ett av de mest efterfrågade betalsätten i vårt community och snart kan vi äntligen erbjuda det till våra kunder. Kustom ger oss dessutom en kassa som både är användarvänlig och skalbar för vår fortsatta globala expansion, vilket passar perfekt för den fas vi befinner oss i, säger Johanna Eriksson Hamrén, VD på CAIA.

För Kustom markerar samarbetet med CAIA ännu en viktig milstolpe. Det visar hur strategiska partnerskap skapar verkligt värde för snabbväxande bolag som vill erbjuda sina kunder vad de faktiskt vill ha, utan att kompromissa med flexibilitet, kontroll eller varumärkesupplevelse.

  • Klarna är väldigt populärt som betalsätt, inte minst bland CAIAs kunder. Genom vårt partnerskap med Klarna möter vi den efterfrågan, samtidigt som vi på Kustom lägger fullt fokus på handlarens behov och utvecklar den kassalösning marknaden behöver. Vår nya uppgraderade checkout är dessutom skräddarsydd för snabbväxande bolag med internationella ambitioner, vilket gör CAIA till en perfekt match, säger Jesper Eriksson, kommersiell chef på Kustom.

Som självständigt bolag har Kustom byggt upp en modern teknisk infrastruktur och utvecklat starka partnerskap med ledande aktörer som Klarna och Stripe. Med kunder som Apotea, Adlibris och nu CAIA har Kustom etablerat sig som en ledande aktör inom checkoutlösningar i Europa.

  • CAIA är ett av Sveriges mest spännande varumärken just nu, och vi är väldigt glada över att de nu väljer att byta till vår checkoutlösning. Det känns förstås som ett kvitto på att utvecklingen vi gjort sedan vi blev ett självständigt bolag uppskattas av marknaden, säger Jesper Eriksson.

Relaterade Artiklar