Haypp Group växlar upp samarbetet med Kustom
Hem E-HANDELHaypp Group växlar upp samarbetet med Kustom

Haypp Group växlar upp samarbetet med Kustom

Publicerat av: Redaktionen

Haypp Group, världens största e-handlare av tobaksfritt snus, har tecknat ett nytt helhetsavtal med Kustom.

Kassalösningen införs nu på alla europeiska marknader. Med sikte på global expansion är målet smidigare köpupplevelser, högre konvertering och skalbar tillväxt.

Som världens största e-handlare inom tobaksfritt snus har börsnoterade Haypp Group etablerat sig som ett välkänt namn i e-handelsvärlden. Nu tar bolaget nästa steg i sin tillväxtresa genom att förlänga partnerskapet med Kustom och rulla ut kassalösningen även i Norge. Bakom beslutet ligger en vilja att erbjuda ännu smidigare betalflöden och samtidigt bygga för fortsatt expansion.

Haypp Group växlar upp samarbetet med Kustom– Vi ser Kustom som en långsiktig partner som kan bidra till vår fortsatta tillväxtresa. De har tillgång till en bred palett av betalsätt, där Klarna och Vipps är särskilt viktiga för oss, och har visat att de är både snabba, flexibla och stabila. Dessutom tror vi på bolagets långsiktiga vision och strategi, säger Carl Lind, Head of Product på Haypp Group.

Kustom, vars anslutna handlare finns inom en lång rad branscher, har också utvecklat en ny digital ålderskontroll tillsammans med Haypp Group – en förutsättning för ett bolag som verkar på en reglerad marknad.

– Detta är ett bra exempel på vår övergripande strategi om anpassningsbarhet och orkestrering av kassafunktioner. Vi vill att kunden så enkelt som möjligt ska kunna anpassa kassan för att passa just deras förutsättningar. I Haypp Group’s fall handlar det förstås om att addera en säker identitetskontroll, men anpassningen kan också handla om lokala behov som att erbjuda de mest relevanta betalmetoderna på varje marknad. Det gör inte bara kassan mer relevant, utan förenklar också användningen och skapar bättre konvertering, säger Rasmus Fahlander, produktchef på Kustom.

Haypp Group betonar särskilt att valet av Kustom handlar om att addera en partner som står sig vid global expansion.

– Eftersom vi befinner oss i en snabb tillväxtfas vill vi ha en integration som kräver så lite handpåläggning som möjligt, oavsett var vi säljer. Här har vi fått en väldigt bra bild av Kustoms förmågor, och det blir spännande att följa utvecklingen av både kassan och bolaget framåt, säger Carl Lind.

 

 

Kustom är ett fintech-bolag som erbjuder en av Europas ledande kassalösningar. Vi hjälper handlare att skräddarsy sina kunders checkout-upplevelser genom effektiva och anpassningsbara produkter. Kustom samlar innovativa och skalbara funktioner, säkerställer hög konvertering och bidrar till återkommande slutkunder. Idag har Kustom 24 000 anslutna handlare med försäljning i över 170 länder.

Relaterade Artiklar