Channel Factory är utvald som försäljningspartner för Google TV Masthead
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Channel Factory är utvald som försäljningspartner för Google TV Masthead

Channel Factory är utvald som försäljningspartner för Google TV Masthead

Publicerat av: Redaktionen

Channel Factory har inlett ett samarbete med Google för att sälja annonsutrymme på Google TV Masthead.

Google TV är en integrerad plattform på smart-tv-apparater och tv-skärmar anslutna via Chromecast.

Google TV samlar filmer, tv-program samt annat innehåll i dina appar och organiserar dem åt dig. Google TV Masthead är det första och största annonsformatet som tittaren exponeras för när de startar tv:n.

Channel Factory är utvald som försäljningspartner för Google TV MastheadGoogle TV Masthead i korthet:

  • Google TV Masthead är ett slagkraftigt tv-format som effektivt når miljontals svenskar i vardagsrummet.
  • Ger annonsören exklusiv synlighet på den största och mest synliga delen av tv-skärmen.
  • Skräddarsydda paket för att nå målgruppen baserat på affinitet, kön, ålder och/eller geo-styrning (global).
  • Möjlighet att integrera varumärken i skräddarsytt, säsongsbetonat innehåll och få 100% Share of Voice i kategorier anpassade för specifika ögonblick på Google TV, inklusive handplockade samlingar av populära tv-serier och filmer för säsongsbetonade tillfällen.

–Förflyttningen från tv till CTV har varit massiv och skapat högre efterfrågan av plattformar som Google TV. Genom partnerskapet erbjuder vi våra annonsörer att äga den första kontakten med Google TV-användare. Vi ser fram emot hur annonsörerna kommer utnyttja denna unika möjlighet vare sig det köps i kombination med YouTube eller som en separat kampanj, säger Jenny Chau, Chief Solutions Officer på Channel Factory.

Google och Channel Factorys partnerskap sträcker sig många år tillbaka i tiden. I mer än 10 år har Channel Factory hjälpt varumärken att bli synliga på varumärkesanpassat innehåll på YouTube. 2020 blev Channel Factory en medlem av Googles mätprogram, Youtube Measurement Program, som erbjuder annonsörer pålitliga lösningar för att genomföra och mäta sina kampanjer på YouTube.

 

Om Channel Factory

Channel Factory är en global teknik– och dataplattform som optimerar affärsprestanda och förbättrar varumärkens rykte genom etisk och effektiv kontextuell annonsering. Genom egenutvecklad AI och teknologi för brand suitability säkerställer Channel Factory att annonser placeras i varumärkessäkert och kontextuellt relevant innehåll på YouTube, CTV-plattformar och sociala medier, samt Meta och TikTok. Genom sitt medvetna medieplaneringsarbete är Channel Factory dedikerade till att främja hållbarhet, mångfald och positivt innehåll, vilket hjälper varumärken att nå sina mål samtidigt som de bidrar till ett sundare digitalt ekosystem.

Channel Factory har närvaro i 31 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Asien och ANZ, och erbjuder annonsörer IAB-standardiserade kategorilistor och anpassade innehållsalternativ på över 49 språk. För mer information om Channel Factory, besök http://www.channelfactory.com

Relaterade Artiklar