Zalando presenterar exklusivt partnerskap med modeikonen Diane von Furstenberg i Europa
Hem E-HANDEL Zalando presenterar exklusivt partnerskap med modeikonen Diane von Furstenberg i Europa

Zalando presenterar exklusivt partnerskap med modeikonen Diane von Furstenberg i Europa

Publicerat av: Redaktionen

 Zalando, en av Europas ledande online-destinationer för mode och livsstil, presenterar ett exklusivt partnerskap med det ikoniska designermärket Diane von Furstenberg.

Ett långsiktigt samarbete som gör Zalando till exklusiv återförsäljare för DVF i Europa.

Det breda utbudet från DVF, inklusive den ikoniska omlottklänningen, kommer att finnas tillgängligt exklusivt på Zalando i alla dess 25 marknader. Detta innebär att Zalando blir den enda europeiska återförsäljaren som erbjuder DVF, utöver dvf.com och DVF-butiken i Bryssel.

Partnerskapet förenar två företag med en gemensam vision om att stärka kunder och inspirera dem att känna sig självsäkra i sin personliga stil. Zalandos fokus på digital innovation och moderna narrativ ger DVF möjlighet att nå en ny generation modeentusiaster och återintroducera dem till märkets ikoniska stil.

Zalando presenterar exklusivt partnerskap med modeikonen Diane von Furstenberg i Europa

Diane von Furstenberg, Graziano De Boni

”Zalando delar vår vision att stärka kvinnor och erbjuda dem kvalitetskläder som får dem att känna sig självsäkra”, säger Diane von Furstenberg. ”Jag är glad över att se detta partnerskap nå en ny generation kvinnor.” Graziano De Boni, VD för DVF, tillägger: ”Zalando är den perfekta destinationen för DVF i Europa. Det passar vår globala strategi med fokus på direktförsäljning till konsument (DTC) genom exklusiva partnerskap med stora återförsäljare runt om i världen.”

”Diane von Furstenberg är en sann modeikon och vi är hedrade över att samarbeta med henne och hennes varumärke”, säger Zalandos medgrundare David Schneider. ”Våra gemensamma värderingar om att stärka självförtroende och självuttryck genom mode, i kombination med Zalandos strategiska fokus på kvalitetspartnerskap och inspirerande storytelling, gör detta till en perfekt matchning. Vi är glada över att exklusivt kunna erbjuda DVFs ikoniska plagg på vår plattform och dela hennes inspirerande historia med vårt europeiska community på över 50 miljoner aktiva kunder.”

Diane von Furstenberg har varit en del av Zalandos designerportfölj sedan 2018, sedan starten av Zalandos satsning på designermode. Lena-Sophie Roeper, Vice President Designer på Zalando, berättar: ”Efter att ha arbetat med DVF i flera år är jag otroligt glad över att Diane nu helt har anförtrott oss sin distribution som deras exklusiva återförsäljare i Europa. Detta partnerskap är en riktig milstolpe i vår strävan att bygga ett inspirerande och exklusivt sortiment och en innovativ shoppingupplevelse för nästa generation av designerkunder.”

Det exklusiva partnerskapet kommer att firas med en marknadsföringskampanj riktad mot konsumenter på Zalando i mars 2025, som lyfter fram DVFs arv och kopplar det till den framtida generationen modeentusiaster.

 

Om Zalando

Zalando grundades i Berlin 2008 och är Europas ledande modedestination online. Vi bygger ett paneuropeiskt ekosystem för e-handel med mode och livsstil, längs två tillväxtvektorer: Business-to-Consumer (B2C) och Business-to-Business (B2B). I B2C tillhandahåller vi en inspirerande, högkvalitativ shoppingupplevelse med flera varumärken för mode- och livsstilsprodukter till mer än 50 miljoner aktiva kunder på 25 marknader. Inom B2B utnyttjar vi vår logistikinfrastruktur, mjukvara och tjänstekapacitet för att stödja varumärken och återförsäljare i att hantera och skala hela sin e-handelsverksamhet, både på och utanför Zalando-plattformen. Genom vår ekosystemvision strävar Zalando efter att möjliggöra positiv förändring inom mode- och livsstilsbranschen.

Om DVF

Diane von Furstenberg grundade sitt självbetitlade märke 1972. DVF har sedan dess blivit ett globalt lyxmodemärke känt för sin djärva, kreativa inställning till färg och mönster och beundrat för sina lediga, sexiga och praktiska designer. DVF, berömt för den ikoniska omlottklänningen, har etablerat sig som en ledare inom feminina silhuetter i modebranschen och inspirerar till självständighet och självförtroende. Med principen ”Kvinnan före modet” är DVF ett märke som hyllar kvinnor och uppmuntrar dem att ta kontroll, äga det och omfamna sitt sanna jag.

Relaterade Artiklar