Lynes fortsätter att innovera företags-telefoni med sin senaste lansering av Conversation Intelligence (CI) i appen.
Den egenutvecklade tjänsten drivs av Artificiell Intelligens (AI) och Natural Language Processing (NLP).
CI spelar in, transkriberar och analyserar röstkonversationer och omvandlar dem till helt sökbar text.
Med fler distraktioner i vardagen riskerar vi att gå miste om viktiga insikter, återkopplingar och deadlines. Ett kaos skapat av företagsbrus, med samtal som avlöser möten och vice versa. Det slutar nu.
– I en allt mer tillgänglig värld är fokus en av våra största utmaningar. Vi kastas dagligen in i möten, med eller utan agenda, kombinerat med en ändlös våg av samtal och chattar. Tanken med Conversation Intelligence är att skapa ett andrum för användaren, så att denne kan fokusera på att vara närvarande i samtalet eller mötet, säger Johan Åberg, CPO på Lynes Technologies.
Telefoni har länge varit en svart låda. Du har kunnat se vem du pratat med och när – men inte vad som sagts. Även om samtalsinspelning har funnits länge, vet man med säkerhet att få har tid att gå tillbaka och faktiskt lyssna igenom samtalen.
Genom att göra avancerade AI-funktioner tillgängliga för fler användare och samtidigt tillföra ett verkligt värde i vardagen för slutkunden, tror lynes att detta kommer att bli den nya standarden för företagare.
– Telefoni bör fungera precis som ett chattmeddelande. Det ska vara enkelt att gå tillbaka och läsa ikapp det man missat, så att man kan säkerställa att projekt går enligt plan, att inga deadlines missas och att morötterna följer med hem från butiken när du handlar, avslutar Johan.
Kraften i Conversation Intelligence ligger i att eliminera onödiga samt tidskrävande uppgifter och istället tillföra ett faktiskt värde. Som användare kan du fokusera på att vara närvarande istället för att anteckna, när CI spelar in, transkriberar och summerar alla samtal, som även blir sökbara direkt i appen.
Befintliga kunder kan redan nu testa tjänsten från lynes!
Lynes Technologies levererar framtidens kommunikation i deras UCaaS-plattform, med egna utvecklare har bolaget på 4 år gjort ett kraftigt avtryck på den svenska marknaden.
Plattformen som utvecklas i Norrköping inkluderar företagstelefoni, chatt, video, samarbete, integrationer, undersökningar och mer därtill. Lynes står för tekniken som säljs under whitelabel och via ett nätverk av återförsäljare.