Nu kan du integrera Google Search Console med GA4
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Nu kan du integrera Google Search Console med GA4

Nu kan du integrera Google Search Console med GA4

Publicerat av: Redaktionen

Integrera Google Search Console med GA4

I takt med att samhället har blivit mer och mer digitaliserat är det viktigare än någonsin att ha koll på sina dataflöden och förstå sina besökares användarbeteende online.

Integrationen med GA4 låter företag analysera sin trafik från Google Search på detaljnivå, vilket öppnar upp för mer insiktsdrivna marknadsföringsstrategier.

Konkret innebär det att företag kan följa upp och analysera hur sökord presterar i sökmotorresultat, vilka sidor som genererar mest organisk trafik, och hur denna trafik beter sig när den når hemsidan – allt i ett och samma gränssnitt.

Nya möjligheter med sammankopplad sök- och användardata

Nu kan du integrera Google Search Console med GA4“Integrationen gör det ännu enklare för företag att förstå och agera på sin användardata”, säger Abir Tiryaki, Digital Marknadsförare på Acrowd Digital Agency. “Vi ser en enorm potential i att kombinera dessa två plattformar, särskilt för företag som vill förbättra sina organiska sökstrategier och fatta genomtänkta, datadrivna beslut.”

Integrationen medför flera fördelar för företag som vill optimera sin digitala närvaro:

  • Direkt tillgång till sökdata, direkt i GA4-gränssnittet
  • Möjlighet att korrelera sökdata med andra viktiga mätvärden som användare, sessioner och konverteringar
  • Djupgående analys av organisk söktrafik och användarbeteende
Enkel process – Googles egna produkter

Då både GA4 och Search Console är officiella Google-produkter finns det tydliga steg-för-steg-guider att följa, och eftersom de tillhör samma ekosystem kräver kopplingen – när den väl är upprättad – minimal översyn och handpåläggning.

Relaterade Artiklar