Martin Kamphav tillträder som CRO på Inretrn
Hem E-HANDEL Martin Kamphav tillträder som CRO på Inretrn

Martin Kamphav tillträder som CRO på Inretrn

Publicerat av: Redaktionen

Inretrn, plattformen som transformerar returupplevelsen och effektiviserar efterköpsprocesser för detaljhandeln och varumärken, stärker ledningen med Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO).

Med över 20 års erfarenhet inom e-handel – bland annat från Footway – kliver Kamphav in i ett skede där Inretrn växlar upp mot en ny tillväxtfas, med Europa i fokus och en prognostiserad ARR-ökning på 90 % under 2025.

Martin Kamphav tillträder som CRO på Inretrn

Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO) på Inretrn

Inretrn har på kort tid etablerat sig som den ledande plattformen för operativ returhantering i Norden. Bolaget hjälper återförsäljare och varumärken att förvandla returer från ett kostsamt problem till ett strategiskt affärsverktyg. Under 2024 ökade ARR med 60 % och 20 nya kunder anslöt – däribland Samsoe Samsoe, Hemtex/Kid.no, Nelly.com, Cellbes och NN07.

  • Jag har arbetat med e-handel sedan 2003, och en sak är tydlig: returer, logistik och efterköpsupplevelsen är inte längre en backoffice-fråga – det är affärskritiskt. Det Inretrn gör är inte bara smart ur ett operativt perspektiv, utan avgörande även kommersiellt. Jag är väldigt glad över att få vara med och lösa ett av handelns mest förbisedda områden, säger Martin Kamphav.

Som CRO kommer Kamphav att ansvara för försäljning, partnerskap, go-to-market och kundupplevelse – med fokus på att accelerera Inretrns expansion på den europeiska marknaden.

  • Martin har både erfarenheten och perspektivet som krävs för att möta den ökande efterfrågan – men också för att forma Returer håller på att gå från att vara ett problem till att bli ett affärsverktyg, och Martin vet exakt hur man omvandlar det skiftet till verkligt kundvärde, säger Fredrik Hedblom, vd på Inretrn.

Med rekryteringen tar Inretrn ett viktigt steg i sin tillväxtresa, med ett tydligt mål: att bli den ledande plattformen för operativ returhantering i Europa – både inom B2C och B2B.

 

 

Om Inretrn

Inretrn är plattformen för operativ returhantering – utvecklad för både B2C och B2B. Företaget hjälper återförsäljare och varumärken att hantera returer snabbare, smartare och till en lägre kostnad. Från sömlösa kundupplevelser till automatiserade backend-processer – Inretrn förenklar varje steg i returflödet. Bolaget har snabbt vunnit mark bland ledande nordiska återförsäljare och varumärken, inklusive Nelly, Stadium, Hemtex, Nordic Nest och Edblad. Under 2024 växte ARR med 60 %, och målet för 2025 är en ökning med 90 %, med 29 nya kunder i pipelinen.

Relaterade Artiklar