Konsumentkampanj nästa steg i DHL:s e-handelssatsning
Hem TRANSPORT-&-LOGISTIKDHL Konsumentkampanj tar nästa steg i DHL:s e-handelssatsning

Konsumentkampanj tar nästa steg i DHL:s e-handelssatsning

Publicerat av: Redaktionen

DHL stärker sin närvaro på den svenska marknaden ytterligare genom att tydliggöra sitt erbjudande gentemot privatpersoner.

En bred konsumentkampanj med fokus på kvalitet och tillgänglighet i paketleveranser ska bidra till ökad tillväxt för DHL inom e-handelssegmentet.

I april lanserade DHL ett utökat erbjudande och långsiktigt åtagande inom e-handel i Sverige.

Utrullningen av 1 000 paketskåp var ett första steg i att erbjuda e-handlare och slutkonsumenter ökad tillgänglighet och kvalitet. Lanseringen har fallit väl ut sett till resultat och effekter.

Nu blir en omfattande marknadsföringskampanj riktad mot slutkonsumenter DHL:s nästa steg för fortsatt tillväxt inom e-handel.

– DHL är en ledande global logistikaktör, men vi är också en pålitlig partner för paketleveranser till privatpersoner över hela Sverige. Vi erbjuder omfattande leveranslösningar för slutkonsumenter. Med ökad medvetenhet om våra tjänster och att vi ger den kvalitet vi utlovar, är vi övertygade att fler slutkonsumenter kan se DHL som det självklara valet för sina paketleveranser, säger Johan Widman, Director eCommerce DHL Freight Sverige.

Kampanjen riktar in sig på att visa hur DHL:s tjänster kan anpassas efter konsumenternas behov och förenkla deras vardag genom smidiga e-handels- och leveranslösningar.

Konsumentkampanj nästa steg i DHL:s e-handelssatsning– Vi har en rad olika leveransalternativ som gör det enkelt för våra kunder att få sina paket levererade på det sätt som passar dem bäst, och vi vill visa hur DHL gör det enkelt och bekvämt för kunder att få sina paket levererade, oavsett vad de behöver, säger Anna Swahn, Head of Marketing & Communications DHL Freight Sverige.

Konsumentkampanjen startar 3 juni och pågår under sommaren.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar