Klarna, det AI-drivna globala betalningsnätverket och shoppingassistenten, blir officiell partner till Stockholm Live, Nordens ledande arenaoperatör.
Samarbetet innebär ett nära partnerskap, ämnat till att över tid, förbättra arenaupplevelsen på Avicii Arena, 3Arena och Strawberry Arena för alla besökare med en ännu smidigare betalningsupplevelse och exklusiva premiumerbjudanden.
Partnerskapet innebär att Klarna blir Stockholm Lives officiella “shopping partner”. Klarnas populära betalsätt på arenorna, som redan används vid onlineköp, kommer finnas tillgängliga i delar av arenornas fysiska miljöer för mat- och dryckesköp samt premiumtjänster.
Klarna kommer som en del av partnerskapet även att namnge och profilera utvalda premiumytor och områden på arenorna, som exempelvis Klarna Corner på Strawberry Arena samt nybyggda terassläktaren på Avicii Arena (Terrace East) som blir Klarna Terrace. Här kommer besökare kunna njuta av evenemang i en förstklassig miljö. Klarnas närvaro kommer utöver dessa ytor att framträda på arenornas LED-skärmar och i Stockholm Lives kommunikationskanaler.
Besökare med Klarnakortet kommer vid utvalda tillfällen få tillgång till en särskild entré vid Avicii Arena, samt vid utvalda evenemang på 3Arena och Strawberry Arena få möjlighet att gå före eventuell kö. Klarna kommer även att erbjuda exklusiva upplevelser för sina kunder på Stockholm Lives arenor. Det inkluderar tävlingar med möjlighet att vinna biljetter till evenemang, exklusiv merchandise och unika aktiviteter – allt för att göra besöket ännu mer minnesvärt.
– Vi har valt att samarbeta med Stockholm Live för att skapa en naturlig mötesplats med våra kunder i en fysisk miljö och samtidigt förbättra besöksupplevelsen på Nordens mest besökta arenor. Vi ser fram emot att bidra till arenaupplevelser i absolut världsklass – från adrenalinfyllda folkfester som Monster Jam, Ishockey-VM och Allsvensk toppfotboll till oförglömliga konserter med världsartister som Ed Sheeran och Billie Eilish, säger David Sandström, Chief Marketing Officer på Klarna.
– Vi ser fram emot att välkomna Klarna som partner och tillsammans göra kundupplevelsen på våra arenor ännu bättre. Klarnas innovationskraft och smidiga betallösningar gör dem till en perfekt partner för våra arenor, säger Johan Mägi, Commercial Director på Stockholm Live.
Partnerskapet träder i kraft från och med februari 2025 och sträcker sig över tre år. Klarna och Stockholm Live kommer under perioden samarbeta för att leverera nya tjänster som förbättrar arenaupplevelsen för besökare.
Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 85 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 600 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.
Om Stockholm Live
Vi driver Nordens mest besökta arenor; Avicii Arena, 3Arena, Strawberry Arena, Södra Teatern, Hovet och Annexet samt åkattraktionen SkyView. Varje år besöker mer än 3,5 miljoner människor våra arenor och de evenemang som arrangeras här. Det gör oss till den absolut största arenaoperatören i Norden