Huakai tar sitt koncept för gruppresor i Sverige
Hem EFTER JOBBET Huakai tar sitt koncept för gruppresor i Sverige

Huakai tar sitt koncept för gruppresor i Sverige

Publicerat av: Redaktionen

Det snabbväxande reseföretaget Huakai, som ordnar gruppresor för personer mellan 25-45 år, lanserar nu i Sverige.

Från sommaren 2025 får svenska resenärer tillgång till Huakais särskilda koncept där reseupplevelsen kombineras med nya möjligheter att lära känna andra människor.

Allt fler unga söker spännande reseupplevelser att dela med likasinnade personer i samma ålder. Därför arrangerar Huakai resor i små grupper, ledda av erfarna resekoordinatorer som ansvarar för hela resplanen. Destinationerna är utformade för 25- till 45-åringar som vill utforska världen och komma hem med nya vänner för livet. Huakais svenska satsning inleds med sommarresor där resenärer tillsammans besöker dolda pärlor vid destinationer som Thailand, Mexiko, och de spanska öarna Ibiza och Formentera.

  • Sedan starten för 5 år sedan har vi organiserat gruppresor världen över för resenärer mellan 25 och 45 år, och idag är vi marknadsledare i Spanien, säger Fernando Cerro, medgrundare av Huakai. Idag har över 20 000 personer använt vår tjänst, och när vi nu lanserar på den svenska marknaden, är vi övertygade om att vårt erbjudande kan fylla luckor som andra aktörer har missat.
“Social Travelling”

Huakai tar sitt koncept för gruppresor i SverigeHuakais koncept har visat sig särskilt populärt då det erbjuder ett naturligt sätt att skapa nya sociala relationer genom att resa tillsammans i grupp. Sverige har en av Europas högsta andelar av unga som reser utomlands varje år. Många vill dock inte resa ensamma och har samtidigt svårt att hitta vänner med samma reseintresse.

  • Vi tror att en av de värderingar som särskiljer Huakai är det vi kallar “social travelling”, menar Roberto Castelli, medgrundare till Huakai. När du reser med oss så lär du inte bara känna ditt drömresmål, utan också jämnåriga reskamrater med samma intressen, som förblir vänner för livet!

Huakai siktar nu på att bli det ledande företaget inom äventyrsresor för svenska millennials och att bli marknadsledare i Europa senast 2030. Målet är att återskapa framgången i Sydeuropa och föra den till Sverige genom att introducera ett nytt sätt att resa, knyta kontakter och uppleva oförglömliga äventyr.

  • Jag är stolt över att vara en del av ett så ambitiöst projekt, säger Vincent Stark, Sverigechef på Huakai. Det finns inget bättre än att besöka fantastiska platser och lära känna nya kulturer. Att dessutom få dela upplevelsen med likasinnade gör resan ännu mer minnesvärd och den kan bli startskottet för vänskap som varar långt efter att man kommit hem.
Resmål för sommaren 2025

Huakai lanseras i Sverige med åtta bekräftade destinationer, från Thailand – där resenärer kan bada med elefanter och uppleva rafting i Chiang Mai till spännande äventyr i Latinamerika. I Europa kan resenärer utforska Spaniens dolda pärlor bortom turiststråken, från avskilda vikar på Ibiza och Formentera till orörda kustlandskap, antingen med segelbåt eller bil.

För att komma in på den svenska marknaden, startar Huakai också med ett rejält kampanjerbjudande: 4500 kr rabatt på alla resor på www.huakai.se.

Engagemang för klimatet

Huakai är också engagerat i att minimera sina resors miljöpåverkan genom att främja en kultur av respekt för naturen, lokalsamhällen och de destinationer som besöks. Företaget beräknar koldioxidutsläppen för varje resa och kompenserar dem genom att investera i olika miljöprojekt, från förnybar energi till återplantering av skog.

  • Något av det viktigaste vi gör, berättar Robert Castelli, är att utbilda våra koordinatorer i teman kring hållbarhet, som exploatering av djur under resor och föra sig på ett sätt som uppmärksammar och respekterar kultur, miljö och omgivning. Något som startar med att upplysa och på så vis kan koordinatorerna också agera som ett föredöme och etiskt exempel att gå efter och därmed stärka samvetet och respekten hos resenärerna.

 

 

Om Huakai

Med sin innovativa approach till gruppresor och en passion för att skapa meningsfulla reseupplevelser står Huakai redo att förändra sättet svenska millennials upptäcker världen. Sedan starten för fem år sedan har över 20 000 resenärer valt att utforska världen med Huakai, och företaget är idag marknadsledande på sin hemmamarknad Spanien. Grundarna Fernando Cerro och Roberto Castelli har byggt upp en verksamhet som redan sträcker sig världen över. Genom en kombination av äventyr, gemenskap och hållbart resande erbjuder företaget en chans att bygga långvariga vänskaper och minnen för livet.

Relaterade Artiklar