Med konceptet ”Fågelvägen” markerar Early Bird nästa steg i sin resa mot hållbara leveranser.
Med lekfulla filmer och foton innehållande flygande paket illustrerar kampanjen en riktning och ett nytt sätt att tänka kring logistik.
— Fågelvägen är nästa steg i vår resa. Vi vill göra skillnad i människors vardag samtidigt som vi driver på utvecklingen mot helt utsläppsfria leveranser senast 2030. För oss handlar det inte bara om att skicka paket utan om att förenkla liv, säger Emma Nilsson, Marketing Manager på Early Bird.
Bakgrunden till kampanjen är Early Birds övertygelse om att framtidens leveranser ska ta den rakaste, smartaste och mest ansvarsfulla vägen framåt. Inte för att vara först, utan för att ligga steget före. Med ”Fågelvägen”vill företaget påminna om att varje rörelse påverkar nästa. För dig, för miljön och för samhället.
— Vi ville hjälpa Early Bird att förtydliga sin position som ansvarstagande för både människa och miljö. Konceptet Fågelvägen ska symbolisera deras strävan mot att alltid ta den enklaste, smidigaste och mest hållbara vägen hem till dig. En blinkning mot uttryckets kartografiska betydelse, som knyter an till varumärket på flera olika plan – inte minst själva varumärkesnamnet, säger Emil Juhlin, varumärkesstrateg på Fluid, den strategiska byrån bakom konceptet.
Kampanjen bygger på AI-genererade filmer och foton innehållande paket som flyger genom luften.
— Att visualisera budskapet med hjälp av flygande paket upplevde vi gjorde konceptet både visuellt och symboliskt tydlig, samtidigt som det skapade en stark visuell hook för att skapa uppmärksamhet, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director på Fluid.
Med ”Fågelvägen” fortsätter Early Bird ta kliv i sitt arbete mot utsläppsfria leveranser och stärker sin position som en av branschens mer hållbara aktörer.