Adyen och Inter IKEA Systems ingår globalt samarbete för betalningar online och i butik
Hem BETALLÖSNINGAR Adyen och Inter IKEA Systems ska samarbeta globalt för betalningar online och i butik

Adyen och Inter IKEA Systems ska samarbeta globalt för betalningar online och i butik

Publicerat av: Redaktionen

Adyens finansiella plattform kommer att hjälpa IKEA att få tillgång till nya kundinsikter och förbättra lojalitetsfunktioner över flera kanaler samtidigt som den finansiella rapporteringen förenklas.

Adyen, fintech-plattformen för många av världens ledande företag, meddelar ett globalt partnerskap med det svenska heminredningsföretaget IKEA.

Det nya samarbetet med Adyen kommer att göra det möjligt för IKEA att koppla samman försäljningskanalerna i butik och digitalt samt erbjuda bättre betalnings- och lojalitetsupplevelser för kunderna.

Adyen och Inter IKEA Systems ingår globalt samarbete för betalningar online och i butikFörstå lojalitet över flera kanaler med hjälp av kundinsikter

Genom att använda Adyens plattform för att samla kundernas betaldata från både fysiska och digitala kanaler kan partners ta fram holistiska kundinsikter. När betaldata från alla försäljningskanaler samlas på en gemensam plattform kan partners analysera köpbeteenden över olika kanaler, vilket öppnar för affärsmöjligheter genom hela livscykeln i alla typer av kundrelationer.

Konsolidering av digitala lösningar för att effektivisera operativa processer

Adyens fintech-plattform ger ett slutet betalningssystem som erbjuder global betalväxel (PSP), kortinlösen, lokala betalmetoder och smidigare utbetalningar (”like-for-like”) för IKEA-franchisetagare. Detta minskar antalet avtal och integrationer för den globala IT-verksamheten, vilket möjliggör förenklad finansiell rapportering och hantering av kunddata. Adyens konsolidering av digitala lösningar bakom den kommersiella verksamheten bidrar också till att minimera risken för driftstörningar och underlättar möjligheten att felsöka.

– Vi är enormt stolta över partnerskapet med IKEA som kommer att hjälpa till att skala upp deras arbete med att förstå sina kunder och de beteenden som leder till långsiktiga relationer med det ikoniska varumärket, säger Tobias Lindh, vd Adyen Norden & Baltikum.

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar