Adobe presenterar en rad innovationer för företag som gör det möjligt för varumärken att leverera personalisering i stor skala genom generativ AI och insikter i realtid.
Adobe utökar produktutbudet för förbättrade kundupplevelser för att ytterligare befästa sin roll som global ledare inom program för digitala upplevelser och som en pålitlig partner.
Med Adobes färdplan för generativ AI kan varumärken aktivera AI för att leverera ökat värde för kunder genom personalisering i stor skala.
– Generativ AI förändrar relationen mellan varumärken och deras kunder, vilket skapar en möjlighet för företagsledare att driva lönsam tillväxt samtidigt som de levererar nya digitala upplevelser, säger Anil Chakravarthy, president, Digital Experience Business på Adobe.
Nyheter inom innehållsproduktion
Adobe tillhandahåller en uppsättning av produkter som gör det möjligt för varumärken att påskynda sin process för innehållsproduktion, för att leverera innehåll för marknadsföringskampanjer och personliga kundupplevelser. Processen består av fem viktiga byggstenar: Arbetsflöde och planering, skapande och produktion, hantering av tillgångar och material, leverans och aktivering samt insikter och rapportering.
Med Adobe GenStudio lanserar Adobe ett generativt AI-erbjudande för marknadsförare för att snabbt planera, skapa, hantera, aktivera och mäta varumärkesanpassat innehåll, med inbyggda integrationer i Adobe Experience Cloud och Creative Cloud.
- Arbetsflöde och planering: Adobe Workfront Planning ger alla användare en samlad bild av alla aktiviteter i marknadsföringens livscykel, så att organisationerna kan planera strategiskt och påskynda leveranserna.
- Skapande och produktion: Adobe Firefly Services och Custom Models möjliggör personalisering i stor skala för skapande och produktion av innehåll, vilket eliminerar manuella uppgifter samtidigt som det säkerställs att genererade resultat är i linje med varumärkets profil.
- Hantering av tillgångar och material: Med innehållshubben Adobe Experience Manager (AEM) Assets kan teamen enkelt distribuera varumärkesstyrt material till hela organisationen och externa partners. Innehållshubben kopplar samman GenStudio och AEM Assets, och alla användare kan därför söka efter material och skapa personliga variationer med Firefly i Adobe Express, allt-i-ett-applikationen för innehållsskapande.
- Leverans och aktivering: Adobe Experience Manager (AEM) Sites variantgenerering, som drivs av generativ AI, gör det möjligt för varumärken att skapa personliga varianter av marknadsföringsmaterial med texter som är målgruppscentrerade och varumärkesanpassade. Med Edge Delivery Services kan varumärken leverera snabbast möjliga sidladdningstider. Dokumentbaserat författande i AEM Sites gör det också möjligt för det bredare teamet att författa webbsidor i Microsoft Word eller Google Docs.
- Insikter och rapportering: Adobe Content Analytics kommer att skapa en viktig feedbackstruktur för varumärken för att förstå vilka material (inklusive AI-genererade material) och kampanjer som presterar bäst, ner till attributnivå. Dessa insikter bidrar till att skapa en mer komplett bild av den övergripande kundupplevelsen och bygger vidare på Adobe Customer Journey Analytics som mäter webb, streaming, produktdata och mycket mer.