The Trade Desk lanserar Ventura – ett banbrytande operativsystem för streaming-tv
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR The Trade Desk lanserar Ventura – ett banbrytande operativsystem för streaming-tv

The Trade Desk lanserar Ventura – ett banbrytande operativsystem för streaming-tv

Publicerat av: Redaktionen

The Trade Desk lanserar Ventura – ett nytt operativsystem för streaming-tv (OS).

Företaget kommer att samarbeta med tillverkare av smarta tv-apparater och andra aktörer inom streaming-tv för att implementera Ventura.

Ventura innebär ett stort framsteg för operativsystem inom streaming-tv genom att lösa flera av dagens största utmaningar, såsom krångliga användarupplevelser, ineffektiva leveranskedjor för annonsering samt intressekonflikter relaterade till innehåll.

De främsta fördelarna med Ventura är:

• En mer intuitiv och engagerande användarupplevelse som omfattar plattformsoberoende innehållsupptäckt, personifiering, hantering av abonnemang och färre, men mer relevanta annonser.
• En effektivare och enklare leveranskedja för streaming-tv-annonsering, vilket minimerar kostnader och optimerar avkastningen på varje annonskrona samt maximerar intäkterna för publicister.
• Integrering av innovationer som OpenPath och Unified ID 2.0 (UID2), vilket gör det möjligt för annonsörer att mer exakt värdera och prissätta annonsvisningar samt nå relevanta målgrupper.

The Trade Desk lanserar Ventura – ett banbrytande operativsystem för streaming-tv

Jeff Green, som är The Trade Desks VD

– Vi befinner oss i en viktig brytpunkt för utvecklingen av streaming-tv där vi måste säkerställa att leveranskedjan för annonsering är konkurrenskraftig och transparent. Det är nödvändigt för att annonsörer ska kunna maximera sina kampanjer, publicister ska kunna finansiera denna nya guldålder för tv, och konsumenter ska få en bättre annonsupplevelse på streamingplattformar, säger Jeff Green, VD och grundare till The Trade Desk och fortsätter:

– Innovationen måste ske i operativsystemet och drivas av ett företag med den objektivitet som kan uppnås av en aktör som inte äger något eget streaminginnehåll. På The Trade Desk vill vi skapa en rättvis marknad där kostnader i leveranskedjan minimeras och annonsörernas förtroende kan blomstra.

Ventura lanseras i en tid då fler konsumenter väljer streaming-plattformar framför traditionell kabel-tv, och då nästan alla större mediebolag erbjuder annonsstödda alternativ.

– Från tv-tillverkare till hotellkedjor – alla försöker förbättra streamingupplevelsen och optimera affärsmodellen för annonsering. Med vår objektivitet och skala inom annonsbehov är The Trade Desk i en unik position att driva innovation, säger Matthew Henick, VP för Ventura på The Trade Desk.

Branschstöd

Ventura förväntas bli tillgänglig via OEM-tillverkare och andra aggregerare redan 2025 och Ventura har redan fått brett stöd från branschen:

• Jamie Power, VP för Addressable Advertising Sales, Disney Advertising: ”Vi är glada att se hur The Trade Desk fortsätter att skapa innovationer som gör tv-reklam effektivare och mer engagerande.”
• John Halley, VD, Paramount Advertising: ”The Trade Desk har varit en fantastisk partner och innovatör inom programmatisk annonsering, och vi ser fram emot deras bidrag på OS-marknaden.”
• Paul Cheesbrough, VD, Tubi Media Group: ”När tittare skiftar till streaming är det avgörande att annonser kan nå målgrupper med precision. Ventura är ett stort steg framåt för branschen.”
• Patrick Spence, VD, Sonos: ”Vi är entusiastiska över att utforska hur premiumljud och video kan integreras med Ventura för att skapa den ultimata hemmaunderhållningsupplevelsen.”

The Trade Desk är ett teknikföretag som möjliggör digital annonsering av högsta kvalitet. Företaget är baserat i Ventura, Kalifornien, med kontor över hela världen. Läs mer på thetradedesk.com.

 

Relaterade Artiklar