Social Zense hjälper Lagerhaus att satsa på datadriven marknadsföring
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Social Zense hjälper Lagerhaus att satsa på datadriven marknadsföring

Social Zense hjälper Lagerhaus att satsa på datadriven marknadsföring

Publicerat av: Redaktionen

Med skärpta regler och utfasning av cookies har det blivit svårare att samla in pålitlig data om sina användare.

På en allt mer konkurrensutsatt marknad ställs samtidigt högre krav på datadriven och relevant marknadsföring.

Ett av de företag som insett vikten av data är Lagerhaus, som valde att ta hjälp av digitala marknadsföringsbyrån Social Zense.

”Det har blivit svårare för oss att spåra våra besökare som tidigare”, berättar Maria Åkfors, Digital Chef på Lagerhaus. ”För att kunna fortsätta driva effektiv marknadsföring och följa beteendemönster på sajten behövde vi därför se över vår tekniska uppsättning.”

Social Zense hjälper Lagerhaus att satsa på datadriven marknadsföringMålet med projektet var att förbättra datainsamlingens kvalitet, säkerställa efterlevnad av regelverk som GDPR och uppfylla kraven från respektive annonsplattform.

”Vi behövde en tillförlitlig lösning och fick starkt förtroende för Social Zense redan första gången vi träffades. De visade på hög kompetens och hade förmågan att göra det komplexa enkelt att förstå även för oss som inte arbetar med det”, förklarar Maria Åkfors.

Samarbetet inleddes med en djupgående analys av Lagerhaus befintliga spårning och samtyckeshantering, där flera förbättringsområden identifierades.

”Social Zense upptäckte och åtgärdade ett flertal brister som vi inte hade kännedom om. Dessutom implementerade vi server-baserad spårning för att kunna fånga upp den data som vi tidigare gått miste om.”

Den nya tekniska lösningen har även förbättrat effekten av Lagerhaus marknadsföringsinsatser. ”Med bättre kvalitet i datan vi samlar in får vi också helt andra resultat av vår digitala marknadsföring. Vi får fler insikter och kan fatta mer välgrundade beslut”, konstaterar Maria Åkfors.

Sanna Norén, grundare av Social Zense, ser samarbetet som ett tydligt exempel på hur viktigt det är att etablera en solid teknisk grund. ”Det här projektet visar verkligen hur avgörande rätt data är för att fatta strategiska beslut och maximera effekten av sin digitala marknadsföring.”

 

Prisbelönt byrå inom digital marknadsföring

Social Zense är en av Sveriges ledande byråer specialiserad på Performance Marketing; data, strategi och resultat via sociala medier och sökmotorer. Byrån utnämndes till Gasellföretag 2023 och tog Silver i Årets Byrå 2024 av Regi.

Läs mer på socialzense.se

Relaterade Artiklar