Amadeus introducerar AI-driven teknologi för att modernisera hotellens affärsinformation
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Amadeus introducerar AI-driven teknologi för att modernisera hotellens affärsinformation

Amadeus introducerar AI-driven teknologi för att modernisera hotellens affärsinformation

Publicerat av: Redaktionen

Amadeus använder sig av generativ artificiell intelligens genom sitt partnerskap med Microsoft för att förenkla hotellägares förmåga att söka och förstå affärsinformation med hjälp av chatbot-funktionalitet

För dagens upptagna hotellägare är det avgörande att ha snabb och enkel tillgång till affärsinformation för att stödja säkra datadrivna beslut.

Som svar på detta har Amadeus presenterat planer på att införliva Gen AI i en innovativ ny chatbot för sin business intelligence-svit, som debuterar med Agency360+.

Amadeus Advisor-chattbotten drivs av Azure OpenAI Service och bygger på det strategiska partnerskapet mellan de två teknikföretagen för att främja samarbete och innovation inom hela resebranschen.

Amadeus introducerar AI-driven teknologi för att modernisera hotellens affärsinformationFörutom att få tillgång till den omfattande resebyrå- och företagsbokningsdata som finns i Agency360+ kan hotellägare använda den nya chatboten Amadeus Advisor för att ange komplexa dataförfrågningar och få svar snabbt och på naturligt språk.

Fördelarna med Gen AI är bland annat möjligheten att omedelbart samla in djupgående information för att påskynda komplex dataanalys och bana väg för mer strategiska affärsbeslut. Oavsett om hotellets revenue managers letar efter information om genomsnittligt dagspris (ADR), rumsnätter eller intäktspipeline, effektiviseras hela processen för dem och tar bort behovet av manuella sökningar.

Även mindre teknisk personal eller nybörjare på data har möjlighet att få tillgång till lösningen, göra en sökning via chatboten och sedan tillämpa sina resultat på strategier för försäljning, marknadsföring, drift och distribution.

Julie Shainock, Managing Director Travel, Transport & Logistics, Microsoft, säger: “Vi är glada över att samarbeta med Amadeus om denna innovativa upplevelse som drivs av AI och som utnyttjar både Amadeus djupa expertis inom resor och hotell och Azure OpenAI Service. Amadeus Advisor erbjuder nu en mer intelligent upplevelse till hotellägare runt om i världen, vilket påskyndar beslutsfattande i realtid och deras operativa effektivitet. Det här är ett nytt steg i vårt strategiska partnerskap med Amadeus som syftar till att driva innovation tillsammans och bygga framtidens resande.”

Michael Yeomans, Senior Vice President, Business Intelligence and Data Solutions, Hospitality, Amadeus, tillägger: “På Amadeus är vi engagerade i innovation när vi arbetar för att forma framtidens teknik för hotellbranschen, och chatboten Amadeus Advisor som drivs av Azure OpenAI Service är ett utmärkt exempel på att denna ambition kommer till liv. Det här är ett stort steg framåt i vårt erbjudande för att tillhandahålla mer intelligent och responsiv teknik, en förbättrad användarupplevelse och ta bort behovet för hotellägare att manuellt gå igenom data. Verktyget presenterar snabbt komplex information i ett enkelt och lättförståeligt format, vilket frigör tid för hotellägare att fokusera på mer strategiska initiativ som driver intäkter.”

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar