Thomas Eriksson, en av de svenska innovatörerna bakom svep- och pekskärmstekniken och grundare av Neonode, fortsätter att omforma den digitala kundresan med sin banbrytande MIRS-teknik.
I ett djupdykande reportage i Svd Näringsliv berättar Thomas Eriksson, nu Xiris Group, om resan med Neonode som tidigt 2000-tal revolutionerade mobilmarknaden med visionen om pekskärmsmobiler.
“Vi ville från början göra mobiler som var lika stora som skärmen och kunde användas med en hand. Nu handlar det om att skapa helt nya digitala upplevelser som matchar dagens teknik och användarbehov,” säger Thomas Eriksson.
Nu tar Eriksson sikte på nästa generations digitala upplevelser.
”MIRS™ erbjuder en banbrytande lösning som bemöter de förändrade användarbeteendena, särskilt hos den yngre målgruppen. Tekniken processar interaktiva innehållströmmar på ett nytt och snabbare sätt,” säger Eriksson och avslutar, ”vilket möjliggör distribution av tungt innehåll till vilken enhet eller digital annons som helst. Man kan säga att vi ger mobila enheter serverkraft i fickformat.”
Därmed öppnar MIRS upp för nya unika användarupplevelser som samspelar med nutiden och framtidens digitala behov. Detta gynnar alla i den digitala kundresan, från speltillverkare, innehållsleverantörer, publicister och annonsörer till slutanvändaren.