Tillsammans har man pilottestat denna lösning på ett par restauranger i Uppsala och Stockholm, men nu har man rullat ut lösningen till kedjans 23 resterande restauranger över hela Sverige. Andrea Lindgren är CMO på Pizza Hut Sverige och säger:
– Det här är ytterligare ett steg mot att lära känna våra kunder ännu bättre och utveckla vår kundklubb. Vår ambition är att skapa de bästa gästupplevelserna, både i restaurangen och online. Vi må vara en liten enhet med en blygsam budget, men vår kämpaglöd och vilja att lyckas är oöverträffad. Genom den här lanseringen visar vi också att små team kan åstadkomma stora resultat när vi arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål.
Johan Grönvall är VD på Wolt och säger:
– Vi är väldigt glada över att kunna fördjupa vårt samarbete med Pizza Hut. De är en mycket uppskattad samarbetspartner och denna lösning gör att deras kunder nu kommer få en ännu bättre upplevelse i Pizza Huts egna infrastruktur – tillsammans med den service, de snabba och effektiva leveranser som vi på Wolt är kända för.
Om Wolt:
Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market.