Michael Lemner ansluter till BizLabs styrelse
Hem DETALJHANDELMichael Lemner ansluter till BizLabs styrelse

Michael Lemner ansluter till BizLabs styrelse

Publicerat av: Redaktionen

BizLab stärker sin styrelse med Michael Lemner med över 35 års erfarenhet i ledande befattningar inom europeisk retail hos bolag som H&M, Bally, Jules, Rougegorge och New Look.

Tillskottet markerar ett viktigt steg i BizLabs ambition att växa både i Sverige och internationellt.

Michael Lemner ansluter till BizLabs styrelse

Michael Lemner (tv) går in i BizLabs styrelse. Här tillsammans med huvudägaren och CEO Magnus Hansson

– ”För BizLab ör det viktigt att få ett tydligare perspektiv på hur retailers tänker. Vi får också, genom Michaels stora internationella erfarenhet, möjlighet att nå utanför Sverige. Michael har dessutom en unik erfarenhet i att jobba med data och verkligen använda den i det dagliga arbetet,” säger Magnus Hansson, grundare av BizLab.

Michael Lemner ser fram emot sitt uppdrag:
– ”Under alla mina år i retail har jag drömt om att få fram bättre och mer exakt data om alla besökare i butik. Både demografiskt, men också hur länge man stannar i butiken. Genom att förstå alla besökare kan man öka konverteringen – vilket är nyckeln till bättre lönsamhet. Att dessutom, med BizLabs teknik, kunna använda sina digitala skärmar för att visa rätt budskap för rätt kund öppnar helt nya möjligheter att driva försäljning. Jag är besatt av data och framförallt av att kunna jobba operativt med den. Relevant data ar en förutsättning för framgång inom retail och får aldrig bli en skrivbordsprodukt,” avslutar Michael Lemner.

Med sin långa erfarenhet från internationell retail och passion för datadrivet beslutsfattande blir Michael Lemner en nyckelperson i BizLabs ambition att expandera till nya geografiska marknader.

 

 

Om BizLab

BizLab är en svensk aktör i framkant inom retail media och AI-baserade analysverktyg för att detektera alla besökare i fysisk detaljhandel. Genom mjukvaran BizLab Flow kan retailers i realtid analysera kundflöden, demografi och vistelsetid i butik – helt anonymiserat och i enlighet med GDPR. Tekniken gör det möjligt att förvandla butiker till moderna medieplattformar där rätt budskap kan visas till rätt målgrupp när kunden är nära köpbeslutet. Det leder till mer exakt data av alla besökare i butik och möjlighet att skapa nya intäktsströmmar.

Relaterade Artiklar