Klarna och Expedia Group expanderar globalt samarbete till USA
Hem BETALLÖSNINGARKLARNA Klarna och Expedia Group expanderar globalt samarbete till USA

Klarna och Expedia Group expanderar globalt samarbete till USA

Publicerat av: Redaktionen

Klarna, den AI-drivna globala betalningsleverantören och shoppingassistenten, meddelade idag att man utökar sitt partnerskap med Expedia Group till den amerikanska marknaden.

Klarna erbjuder nu sina flexibla betalningsalternativ till miljontals resenärer, vilket möjliggör bokning av flyg och boenden med de populära räntefria alternativen “Pay Now” och “Pay in 4” via Expedia.com/Klarna and Hotels.com/Klarna.

Lanseringen av Klarna på Expedia Groups största marknad följer efter framgångsrikt partnerskap på flera europeiska marknader, som Storbritannien, Tyskland och Sverige.

Klarna används idag av fler än 37 miljoner amerikanska konsumenter. Antalet amerikanska Klarna-kunder har ökat med 32 procent jämfört med fjolåret, samtidigt som antalet anslutna butiker har ökat med 38 procent. Den amerikanska rese- och turismmarknaden förväntas omsätta närmare 200 miljarder dollar under 2024, enligt Statista.

“Vi är väldigt glada över att tillsammans med Expedia Group erbjuda flexibla betalningssätt som möter efterfrågan från moderna resenärer. Genom att ge amerikanska konsumenter flexibiliteten att välja mellan att betala direkt och dela upp betalningen räntefritt gör vi inte bara resandet mer ekonomiskt tillgängligt utan förbättrar också bokningsupplevelsen med smidigare betalningar. Detta är en dubbel vinst för resenärer som söker både äventyr och budgetvänliga betalningsalternativ”, säger Erin Jaeger, Nordamerikansk chef på Klarna.

Klarna och Expedia Group expanderar globalt samarbete till USA

“Vi är entusiastiska över att utöka vårt samarbete med Klarna och erbjuda resenärer ökad flexibilitet när de bokar sin ideala semester. Detta samarbete understryker vårt engagemang för att främja och berika resenärernas upplevelser med innovativa teknologier, vilket gör det möjligt för våra partners att erbjuda exceptionella upplevelser till sina kunder”, säger Clayton Nelson, Vice President, Strategic Partnerships & Affiliates, Expedia Group.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar