Kommunikationsbyrån Joan Comms inleder nu ett samarbete med Smartphoto, en av Europas ledande aktörer inom personliga produkter.
Samarbetet syftar till att ytterligare stärka Smartphotos varumärkeskommunikation i Sverige, med fokus på ökad synlighet, starkare närvaro i relevanta sammanhang till både nya och befintliga kunder.
Som en del av samarbetet genomför Smartphoto sitt första event, vilket markerar början på en ny fas i varumärkets kommunikation.Utöver eventet omfattar uppdraget även PR och influencer marketing, med målet att skapa inspiration och personliga berättelser som stärker Smartphotos position som det självklara valet för personliga produkter och kreativa presenter.
Smartphoto har, med över 50 år på marknaden, en stark position att bygga vidare på. Vår roll på Joan Comms är att stötta den tillväxtresan genom en strategi som kombinerar event, PR och influencer marketing. Det handlar om att stärka varumärket, nå nya målgrupper och skapa resultat som driver affären framåt.” säger Johanna Dolk, Head of Marketing & Sales på Joan Comms.
Smartphoto är en stabil aktör i branschen och riktar nu fokus mot att utveckla sin identitet och sitt uttryck för att nå nya målgrupper och möta förändrade trender. Samarbetet med Joan Comms är en viktig del i att stärka varumärket framåt.
”Vi befinner oss i en fas där vi vill tydliggöra vår identitet och nå ut till fler med vårt erbjudande inom personliga produkter, för vi är så mycket mer än bara foton. Att vi nu arrangerar vårt första event är ett naturligt steg i den utvecklingen. Med Joan Comms som partner får vi stöd att ta nästa steg och stärka vår närvaro på den svenska marknaden.” säger Sofie Jönsson, Influencer & Partnership Manager på Smartphoto.
Samarbetet inleddes under våren 2025. De första gemensamma aktiviteterna med fokus på event, PR och influencersamarbeten är redan i gång och kommer att bli en viktig del i att driva Smartphotos fortsatta tillväxt och stärka varumärket i Sverige.