Westfield Mall of Scandinavia kan inför den stundande julhandeln stolt presentera ett år av stark tillväxt, präglat av de högsta försäljningssiffrorna någonsin, över 5 % ökning i besöksantal jämfört med föregående år och 25 nya butiksetableringar.
Detta stärker Westfield Mall of Scandinavias roll som Nordens främsta plats för shopping, mat och upplevelser för både varumärken, partners och miljontals besökare.
De nya öppningarna omfattar mode, skönhet, inredning, mat och teknik, med internationellt erkända varumärken och innovativa koncept.
Under året har Westfield Mall of Scandinavia bjudit på flera uppmärksammade och minnesvärda upplevelser. Bland höjdpunkterna finns världens största UF-mässa, Nordens största öppna gamingfestival Gaming Generations och världsrekord tillsammans med Redhead och Oddlygood. Centrumet fortsätter samtidigt att utveckla koncept som Westfield Good Festival och Westfield Days samt Festivalveckan som arrangeras i samband med Melodifestivalen. Som en del av det pågående partnerskapet med Sveriges Olympiska Kommitté planeras nu även Olympiafestivalen som återvänder till Westfield Mall of Scandinavia i samband med de Olympiska spelen i Milano/Cortina i februari. Nya partnerskap har också etablerats, bland annat med Stockholm Fashion Week.
”Med dessa nya etableringar och partnerskap fortsätter vi att höja nivån genom att kombinera världsledande detaljhandel med upplevelser som lockar besökare från hela Sverige.” – Sofia Rundström, General Manager, Westfield Mall of Scandinavia
Sedan början av 2025 har Westfield Mall of Scandinavia välkomnat 25 nya butiker, pop-ups och restauranger, inklusive:
- Mode & Accessoarer: Bershka, Swarovski, Aim’n, New Balance, Alma
- Mat & Dryck: Sushi Yama, El Birria, Kebab Dudes, Fratelli, Mister York, AM Store
- Livsstil & Teknik: Cadillac, Sneakershyllan, Dreame Store, Royal Platinum, Live It
- Skönhet: Yeppo & Soonsoo, Riad Cosmetics, ESSENCE
- Hem & Inredning: IKEA
- Övrigt: Flying Tiger, Butterix, Rosely
Kommande öppningar inkluderar McDonald’s den 27 November och Five Guys under 2026.
Westfield Rise – Unibail-Rodamco-Westfields interna byrå för media, varumärkespartnerskap och datalösningar, bidrar till denna framgång genom att skapa strategiska samarbeten och minnesvärda upplevelser som engagerar besökare och driver långsiktig tillväxt.
Varumärkesupplevelser och partnerskap hittils under 2025: Paco Rabanne, Amazon Prime, Disney, Warner Bros, Svenska Spel, L’Oréal – NYX, L’Oréal – Lancôme, Lego Botanicals, AXE, Coca-Cola, Polarbröd, NIO, Dreame, UNICEF, Essence, Gaming Generations, Techarenan, Expressen, Astrid Lindgrens Värld, Red Head, Netflix, Oddly Good, Carolina Herrera, Live Nation, Unilever, Coty.




