Techbolaget Digmi, som tillhandahåller digitala verktyg för salonger, inleder nu ett strategiskt samarbete med Valei, en växande aktör inom boknings- och kassasystem för skönhetsbranschen.
Samarbetet innebär en teknisk integration som ger salonger möjlighet att arbeta mer sömlöst direkt vid behandlingsstolen – från bokning och kunddata till betalning och kampanjhantering.
– “Tillsammans med Valei gör vi det möjligt för salonger att jobba smartare – inte bara med sina kunder, utan också med sin tid. Det handlar om att kunna hantera allt från stolen, utan att byta system,” säger Jon Berglund, vd på Digmi.

Jon Berglund, vd på Digmi
Valei har de senaste åren vuxit snabbt genom att erbjuda ett användarvänligt system för både bokning, kassa och kundhantering. Genom integrationen med Digmis surfplattor och kampanjverktyg får salongerna nu tillgång till ännu fler funktioner – utan att tumma på enkelheten.
– “Vi vill att våra kunder ska ha tillgång till marknadens bästa verktyg. Samarbetet med Digmi är ett naturligt steg för att hjälpa salonger att öka sin försäljning och effektivisera sin vardag,” säger Valeis vd Jonas Löfvenhamn.
Med Digmis plattform får salonger inte bara möjlighet till självutcheckning och interaktiv marknadsföring direkt vid stolen – utan också tillgång till digitala tjänster som Readly, Netflix, produktshopping och kundundersökningar. Allt styrs enkelt via Digmis surfplatta, i direkt samverkan med Valeis system.
Samarbetet är redan i gång och flera gemensamma kunder kommer rullas ut under året.
Om Digmi
Digmi erbjuder digitala lösningar för frisörer och skönhetssalonger genom en plattform som kombinerar bokning, betalning, marknadsföring och kundupplevelse – allt i en surfplatta vid stolen eller en TV-skärm i salongen. Plattformen används idag av över 140 salonger i Sverige och Norge.
Om Valei
Valei är ett modernt boknings- och kassasystem utvecklat för frisörer och skönhetssalonger. Med fokus på enkelhet, flexibilitet och support hjälper Valei salonger att driva sin verksamhet på ett smartare sätt.