Dagligvarukedjan Alphamega installerar digitala etiketter till ett värde av 37 MSEK
Hem E-HANDEL Dagligvarukedjan Alphamega installerar digitala etiketter till ett värde av 37 MSEK

Dagligvarukedjan Alphamega installerar digitala etiketter till ett värde av 37 MSEK

Publicerat av: Redaktionen

Pricers partner StrongPoint har tecknat ett avtal med Cyperns största dagligvarukedja Alphamega om installation av elektroniska etiketter i alla sina butiker.

Dagligvarukedjan Alphamega installerar digitala etiketter till ett värde av 37 MSEK

Värdet på avtalet uppgår till cirka 37 MSEK och installationen är planerad att påbörjas 2024 och slutföras senast 2026.

– Vi är glada över att vår lösning kommer att stödja Alphamega på deras digitaliseringsresa. Med vår molnbaserade plattform Pricer Plaza tar den här ledande kedjan ett stort kliv framåt och får samtidigt centraliserad kontroll och hantering av prissättning, produktinformation och kampanjer i alla butiker, vilket möjliggör uppdateringar i realtid och eliminerar behovet av manuella justeringar, säger Mats Arnehall, Chief Commercial Officer, Pricer.

– Det är spännande att följa Alphamegas resa mot effektivare butiksdrift och förbättrad kundupplevelse med Pricers lösning för automatisering och kommunikation i butik samt våra fyrfärgsetiketter, säger David Sebbag, Area Sales Director, Pricer.

– Vi är oerhört stolta över att Alphamega har valt StrongPoint som partner för elektroniska hyllkantsetiketter, och vi ser fram emot installationen. StrongPoint kännetecknas av bredden på portföljen av lösningar, vilket gör att en kund som Alphamega kan växa och samtidigt få ett stort utbud av affärskritiska tekniker från en enda partner, säger Jacob Tveraabak, vd för StrongPoint.

 

 

 

Relaterade Artiklar