E-handelsbolaget Pierce Group, med butikerna 24MX, XLMOTO och Sledstore, meddelar idag att de har valt SCAYLE som ny e-handelsplattform för att säkerställa den framtida shoppingupplevelsen för kunder på alla sina marknader.
Pierce Group, marknadsledare inom e-handel för utrustning, reservdelar och tillbehör till motorcyklister och snöskoteråkare i hela Europa, kommer att migrera samtliga butiker till SCAYLE som en del i lanseringen av en ny global plattform.
SCAYLE är en av världens snabbast växande e-handelsplattformar och har designats specifikt för konsumentinriktade (B2C) varumärken och retailers för att förenkla utveckling och drift av internationell e-handel.
I nära samarbete med sina kunder har SCAYLE utvecklat omfattande plug-n-play funktioner, inklusive möjlighet att snabbt öppna nya helt lokaliserade landsbutiker, och ett enhetligt användargränssnitt som tillgodoser behoven hos dessa bolag.
Emilija Frew, CTO på Pierce Group, säger:
”Vi letade efter en partner som verkligen förstår våra behov som multi-brand e-handlare och hittade det hos SCAYLE. Deras djupt rotade erfarenhet av digital handel, deras korta time-to-market och plattformens omfattande intuitivt konfigurerbara funktioner, övertygade oss om att samarbeta med SCAYLE. Deras förmåga att tillhandahålla en så omfattande och samtidigt flexibel plattform för att skapa unika kundupplevelser sticker ut på marknaden.”
SCAYLE’s e-handelsmotor kommer att ge Pierce Group möjlighet att hantera alla sina varumärken på en enhetlig plattform – över alla kanaler och länder. Pierce Group kan nu öppna nya landsbutiker med några få klick och enkelt konfigurera komplex affärslogik som att definiera målgruppsspecifika regler i kassan. Dessutom kan de snabbt integrera sina favoritverktyg från andra leverantörer och bygga egna add-ons med SCAYLE’s kraftfulla API:er. Pierce Group integrerar till exempel sin egenbyggda ”Fit my bike”-funktion, som låter kunderna söka efter produkter som matchar just deras motorcykelmodell.
SCAYLE’s Martin Kamphav, Country Manager Nordics, säger:
”Vi är glada över att ha vunnit Pierce Groups förtroende och att få arbeta med ett team av experter inom digital handel som verkligen vet hur man bygger en lojal internationell kundbas. Tillsammans med Pierce Group fortsätter vi att driva innovation i branschen och skapa de bästa kundupplevelserna online. Det blir spännande att arbeta ihop med Pierce Group på sin resa med att skapa unik shopping för motorcyklister och snöskoter-fans över hela Europa.”