3ngage initierar studie med Dr Carl-Philip Ahlbom: WhiteAway och Liebherr ska tillsammans analysera hur interaktiva 3D-simulatorer påverkar produktförståelsen
Hem E-HANDEL WhiteAway och Liebherr ska tillsammans analysera hur interaktiva 3D-simulatorer påverkar produktförståelsen

WhiteAway och Liebherr ska tillsammans analysera hur interaktiva 3D-simulatorer påverkar produktförståelsen

Publicerat av: Redaktionen

En interaktiv 3D-simulation som 3ngage har tagit fram till en kyl/frys från Liebherr ska analyseras på WhiteAways e-handelsplattform.

Syftet är att se hur en interaktiv 3D-simulering ökar konsumenternas förståelse för produkten och därmed hur man uppfattar produkten och varumärket.

Studien är den första i sitt slag och 3ngage har stora förväntningar att detta ska bevisa hur viktigt det är att öka interaktiviteten med kunden vid e-handel.

Studien kommer att övervakas av Dr Carl-Philip Ahlbom. Han är senior forskare vid University of Bath School of Management och hans forskning fokuserar på effekten av kundinriktad detaljhandelsteknik och kundnöjdhet.

– Den här studien är den första i sitt slag, då tre aktörer samarbetar för att samla in data och analysera hur 3D-simulatorer påverkar produktförståelsen. Tillsammans med Liebherr och WhiteAway kan vi följa kundens beteende och samla in data som är ovärderlig för alla inblandade. Det ska bli mycket spännande att se resultatet och att Dr Carl-Philip Ahlbom är delaktig med sin kunskap gör att vi kan säkerställa det resultat vi kommer fram till, säger Thomas Krotkiewski grundare och vd på 3ngage.

WhiteAway Group har en stark närvaro i Norden med en marknadsledande position i Danmark. De är marknadsledande inom försäljning och distribution av MDA och är e-handelsledare med 27 miljoner besök per år.

– Den data vi kan få in tack vare WhiteAway, som den ledande e-handlaren i Norden, tillsammans med ett starkt varumärke som Liebherr gör att studien kommer att bli tillförlitligt på många olika branscher och produkter. Att öka förståelsen och känslan för produkter vid e-handel är avgörande för att stärka produktförståelsen, kundnöjdhet och varumärket för såväl produktägaren som e-handlaren. Med studien kommer vi få reda på om 3ngage är lösningen på den utmaningen, säger Thomas Krotkiewski.

3ngage initierar studie med Dr Carl-Philip Ahlbom: WhiteAway och Liebherr ska tillsammans analysera hur interaktiva 3D-simulatorer påverkar produktförståelsenFör WhiteAway handlar det om att ständigt utveckla hela kundupplevelsen.

– Vår ambition är alltid att ge våra kunder den absolut bästa rådgivningen före, under och efter köp. Interaktiva simuleringar av vitvaror är en mycket intressant möjlighet att ta detta ännu ett steg längre, säger Henrik Hedlund, Head of Sales Sverige på Whiteaway Group.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar