Det skandinaviska klädvårdsmärket Steamery introducerar sitt första samarbete någonsin med amerikanska varumärket Kith.
De har tillsammans skapat en limiterad version av den prisbelönta Cirrus 3 Iron Steamer med en geometrisk siluett som andas skandinavisk minimalism.
Denna begränsade upplaga av Cirrus 3 Iron Steamer lanseras globalt den 13 december 2024.
Samarbetet förenar två varumärken som hyllats för sin produktdesign och innovation. Genom att kombinera funktionalitet och estetik förenar den limiterade upplagan av Cirrus 3 Iron Steamer skandinavisk minimalism med Kiths samtida lyx. Produkten har en elegant mattsvart finish, detaljer med båda varumärkenas logotyper, en exklusiv tygpåse med Kith-monogram och skräddarsydd förpackning.
Cirrus 3 Iron Steamer är Steamerys hybridinnovation som erbjuder bekvämligheten av en handhållen steamer med precisionen av ett strykjärn. Den är utvecklad för att hantera allt från ömtåligt siden till strukturerade plagg och levererar högkvalitativ, torr ånga som gör att kläderna blir släta med minimal ansträngning. Detta exklusiva samarbete förvandlar en vardagsprodukt till ett funktionellt samlarobjekt.
”Det här samarbetet är en milstolpe för Steamery. Att samarbeta med Kith ger oss möjligheten att introducera vår skandinaviska klädvårdsfilosofi för en ny publik. Tillsammans omdefinierar vi vardagsprodukter genom att blanda funktionalitet och design. Vi är mycket glada över att samarbeta med Kith, det är ett varumärke som vi länge har beundrat.”,säger Raphael Matzker, VD för Steamery.
Kith x Steamery Cirrus 3 Iron Steamer finns tillgänglig från och med den 13 december 2024 i utvalda Kith-butiker i Paris, Tokyo och städer i USA, samt på Selfridges i London. Den går även att köpa online på kith.com, CA.kith.com, EU.kith.com och via Kith-appen. Steamern kommer i fyra regionala eluttag (EU, US, UK och JP) för en global räckvidd. Priset är 2 900 SEK/ $195 / 212 € / 34 800 JPY / £225 GBP.
Detta samarbete är en del av Kiths årliga Kithmas-kollektion – ett noggrant kurerat sortiment av kläder, accessoarer och livsstilsprodukter som passar för säsongens högtider. Utöver samarbetet med Steamery introducerar Kith även ett nytt samarbete med Mushie och återupptar samarbetet med Bose, Swarovski® och YETI.
Om Kith
Kith är ett livsstilsvarumärke och detaljhandelskoncept som grundades 2011 i New York. Grundaren och den kreativa ledaren Ronnie Fieg erbjuder säsongsbaserade kollektioner för män, kvinnor och barn, med kläder, accessoarer och skor, presenterade genom personlig storytelling, enkel stil och stort fokus på design och material. Kith representerar en mångfacetterad livsstil och samarbetar nära med ledande aktörer inom olika produktkategorier världen över.
Kith driver 16 fristående butiker globalt samt shop-in-shops hos Bergdorf Goodman, Hirshleifers och Selfridges.
Butiker: Manhattan, Brooklyn, Miami Beach, West Hollywood, Tokyo, Paris, Hawaii, Beverly Hills, Miami Design District, Williamsburg, Toronto, Seoul, Malibu, Kith Kids Manhattan, Kith Women Manhattan, Kith Kids Dumbo, Bergdorf Goodman, Hirschleifers, Selfridges.