Motorola och Euroleague Basketball återförenas för den andra säsongen av samhällsinitiativet Bouncing For Good
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGARMotorola och Euroleague Basketball återförenas för den andra säsongen av samhällsinitiativet Bouncing For Good

Motorola och Euroleague Basketball återförenas för den andra säsongen av samhällsinitiativet Bouncing For Good

Publicerat av: Redaktionen

Motorola och Euroleague Basketball är stolta över att kunna presentera den andra säsongen av Bouncing for Good – ett samhällsinitiativ som utvecklats tillsammans med Euroleague Basketballs One Team-program för att främja inkludering, kreativitet och hälsosamma vanor bland barn i åldern 8 till 12 år.

Programmet återkommer i år med utökad räckvidd och kommer att fortsätta samarbeta med en lokal skola eller social organisation för att erbjuda aktiviteter som kombinerar utbildning och basketens värdegrund.

Som en del av samarbetet mellan Motorola och Euroleague Basketball syftar Bouncing for Good till att skapa trygga och inkluderande miljöer. Varje projekt utvecklas gemensamt av klubbarna och deras lokala partners för att spegla de specifika behoven i deras samhällen och kommer, precis som förra året, att delas upp i utbildningsworkshops och donationsevenemang.

Under workshopen kommer deltagarna att delta i interaktiva sessioner ledda av One Team-tränare. Med stöd av Motorolas teknik kommer de att delta i kreativa utmaningar, bland annat minnesspel, frågesporter och en gruppövning för att designa sin egen ”perfekta boll”. Allt avslutas med en donationsceremoni där deltagarna får en basketboll och minnessaker signerade av laget.

Motorola och Euroleague Basketball återförenas för den andra säsongen av samhällsinitiativet Bouncing For GoodDessa ceremonier kommer att stödjas av aktuella EuroLeague-stjärnor. Efter evenemanget i Grekland förra året uttryckte Juancho Hernangomez sin entusiasm på följande sätt: ”Det är en ära att vara en del av One Team-Motorolas initiativ ”Bouncing for Good” och att få dela dessa speciella stunder med barnen. Basket har gett mig så mycket och att kunna ge tillbaka betyder mycket för mig.”

Slutligen, några veckor senare, under en officiell EuroLeague-match, kommer ”Perfect Ball” – en riktig basketboll som är handmålad av en lokal konstnär och inspirerad av barnens väggmålning att presenteras på planen som ett erkännande av den deltagande skolan eller organisationen.

Daniela Idi, EMEA-marknadschef på Motorola, ”Vi är mycket glada över att återuppta Bouncing for Good för en andra säsong. Detta program går långt bortom basket – det handlar om gemenskap, lärande och att ge varje barn chansen att drömma större. Genom vårt partnerskap med EuroLeague och One Team kan vi använda teknik som en bro till inkludering, kreativitet och utbildning.”

”På Euroleague Basketball tror vi att sportens kraft sträcker sig långt bortom planen. Genom Bouncing for Good och vårt One Team-program är vi stolta över att samarbeta med Motorola och våra klubbar för att inspirera nästa generation, främja inkludering och skapa meningsfulla förändringar i våra samhällen”, säger Gawain Davies, kommersiell chef på Euroleague Basketball.

Bouncing for Good säsong 2 startar den 3 november på Kralj Aleksandar I-skolan i Belgrad, Serbien, med deltagande av spelare från både Crvena Zvezda och Partizan, innan det fortsätter i många andra städer i Europa under de kommande månaderna.

 

 

Om Lenovo och Motorola

Lenovo är ett globalt teknikföretag med en omsättning på 57 miljarder USD, rankat som nummer 248 på Fortune Global 500, och som betjänar miljontals kunder varje dag på 180 marknader. Med fokus på en djärv vision om att leverera smartare teknik för alla har Lenovo byggt vidare på sina framgångar som världens största PC-företag med en produktportfölj från fickan till molnet med AI-aktiverade, AI-klara och AI-optimerade enheter (PC, arbetsstationer, smartphones, surfplattor), infrastruktur (server, lagring, edge, högpresterande databehandling och mjukvarudefinierad infrastruktur), programvara, lösningar och tjänster. Lenovos fortsatta investeringar i världsomvälvande innovation bygger en mer rättvis, pålitlig och smartare framtid för alla, överallt. Lenovo är noterat på Hong Kong-börsen under namnet Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Motorola Mobility LLC förvärvades av Lenovo Group Holdings 2014. Motorola Mobility är ett helägt dotterbolag till Lenovo och ansvarar för design och tillverkning av alla mobila telefoner och lösningar under varumärkena Moto och Motorola. För mer information besök https://www.lenovo.com, och läs om de senaste nyheterna via vår StoryHub och Motorola Global Blog.

MOTOROLA, the Stylized M Logo, MOTO and the MOTO family of marks are trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC. Dolby, Dolby Atmos, and the double-D symbol are registered trademarks of Dolby Laboratories Licensing Corporation. Corning and Gorilla are registered trademarks of Corning Incorporated. Android, Google and Google Assistant are trademarks of Google LLC. ThinkShield is a trademark of Lenovo. LYTIA and LYTIA logo are registered trademarks or trademarks of Sony Group Corporation. The product is conformed to ”Hi-Res Audio Logo” standard defined by Japan Audio Society. The Logo is used under license from Japan Audio Society. PANTONE Colors generated may not match PANTONE-identified standards. Consult current PANTONE Publications for accurate color. PANTONE and other Pantone trademarks are the property of Pantone LLC. All other trademarks are the property of their respective owners. 2025 Motorola Mobility LLC.

 

About Euroleague Basketball

Euroleague Basketball (EB) is a global leader in the sports and entertainment business, devoted to running the top European competitions of professional basketball clubs under a unique and innovative organizational model. Owned and administered by some of the most successful and historic clubs in the world, EB manages the continent’s two premier men’s basketball competitions, the EuroLeague and the BKT EuroCup, as well as the sport’s premier under-18 showcase, the Adidas NextGen EuroLeague.

The EB competitions bring the elite of European basketball to all five continents and to the entire sports community through the OTT platform EuroLeague TV. EB also organizes a series of community and educational activities, led by the One Team program, in alignment with the United Nations Agenda 2030 Sustainable Development Goals. On the academic side, the EB Sports Business MBA trains future professionals in sports management.

Relaterade Artiklar