Häxan inleder samarbete med inredaren och TV-profilen Karin Mannerstål för att inspirera den nya generationens hemmafixare
Hem PRODUKTNYHETER Häxan inleder samarbete med inredaren och TV-profilen Karin Mannerstål för att inspirera den nya generationens hemmafixare

Häxan inleder samarbete med inredaren och TV-profilen Karin Mannerstål för att inspirera den nya generationens hemmafixare

Publicerat av: Redaktionen

Det klassiska svenska varumärket Häxan som funnits i över 100 år har med sina nya ägare sedan 2020 moderniserat varumärket och utökat sortimentet med miljövänliga städprodukter.

Nu knyter varumärket till sig den välkända inredaren, formgivaren och TV-profilen Karin Mannerstål.

Genom samarbetet vill Häxan lyfta Karins gedigna kunskap och erfarenhet om hur man med enkla medel och en DIY-attityd skapar ett personligt hem och på bästa sätt tar hand om sin inredning till den unga generationen.

Häxan inleder samarbete med inredaren och TV-profilen Karin Mannerstål för att inspirera den nya generationens hemmafixare

Karin Mannerstål

Karin Mannerstål blev en av Sveriges mest älskade TV-personligheter när hon gjorde tittarna sällskap som inredare under tjugo år i programmet Äntligen Hemma. Där fick vi ta del av hennes kreativitet inom allt från snickeri till pyssel och inspireras till att fixa i ordning våra hem med enkla medel. Sedan dess har hon fortsatt att arbeta som inredare och dessutom designat en rad olika föremål som mattor, lampor och möbler.

”Jag älskar färg, form och inredning som gör dig glad och är övertygad om att vi alla kan använda vår kreativitet för att skapa mer själva. När jag inreder försöker jag alltid tänka hållbart och gör gärna något nytt av sådant jag redan har hemma och ser till att ta hand om inredningen för att öka livslängden. Därför känns det otroligt roligt och spännande att få samarbeta med Häxan för att sprida mina tips och råd till den nya generationens hemmafixare”, säger Karin Mannerstål.

Under de senaste åren har intresset för hemmafixande och städtips vuxit kraftigt i sociala medier. På TikTok har hashtagen CleanTok 150 miljarder visningar globalt och 20 miljoner visningar i Sverige. Där delar personer med sig av sina bästa tips och tricks inom städning och man kan hitta allt från klassiska husmorstips för hur man får bort en envis fläck till nya trender och produkter.

”Vi ser ett stort och ökande intresse för att ta hand om våra hem och ägodelar på ett miljövänligt och hållbart sätt. Vi märker också att tips från erfarna personer speciellt uppskattas bland den yngre generationen. Karin Mannerstål är en perfekt match för Häxan och vi är övertygande om att hennes råd och kreativa tips kommer göra succé bland alla hemmafixare och städfantaster”, säger Lovisa Tingman, delägare på Häxan.

Första delen av samarbetet med Karin Mannerstål inleds nu i början av december där hon kommer att dela med sig av sina bästa städstips i UGC-manér i Häxans sociala kanaler under tre månader. Kampanjen är producerad av den digitala kommunikationsbyrån Ingager.

 

Om Häxan

Häxan är ett svenskt varumärke med ett sekellångt arv, sedan 1913 har Häxan producerat utmärkta puts- och polermedel, som exempelvis klassikerna Häxan Metallputs och Häxan Silverputs. 2020 köpte Lovisa Tingman, Mikael Söderlindh och Jim Rosengren rättigheterna till varumärket och har sedan dess byggt upp det på nytt med ett uppgraderat och utökat sortiment av naturnära rengöringsprodukter. Försäljning sker med egen e-handel och hos över 5000 återförsäljare i Sverige, Danmark och Tyskland. För mer information, besök www.haxan.se  

Relaterade Artiklar