Tio månader efter förvärvet av Yougov har Consumer Panel Services (CPS GfK) nu bytt namn till Yougov.
Bakom uppköpet ligger en omfattande genomgång av verksamheten för att anpassa och optimera Yougovs och CPS Gfk:s expertis
– Vi är otroligt stolta över vårt arv och vet att det kommer att frodas i YouGov eftersom denna organisation tror på högkvalitativa, korrekta data som hämtas från paneler med verkliga människor i kombination med forskningsexpertis och teknikdriven innovation, säger Stefan Heremans, vd på CPS Gfk.
Kärnan i den nya verksamheten är den roll som kvalitetsdata från verkliga människor spelar för att hjälpa företag att förstå vad människor tänker, känner och gör. Därför arbetar Yougov med att säkerställa datakvalitet, att skapa unika paneler som delar med sig av åsikter och beteenden, att erbjuda betrodd expertis och att utnyttja innovativ teknik för att utvinna verkliga insikter.
– Målet är att ge kunderna en konkurrensfördel genom att visa dem hur världen ser ut i verkligheten. På så sätt kan individer, varumärken och företag fatta bättre beslut och ligga steget före konkurrenterna, säger Charlotte Alring, affärsansvarig i Sverige för Yougov.
I samband med omprofileringen kommer alla CPS Gfk:s varumärkestillgångar och kanaler att uppdateras i linje med Yougovs varumärke. Kund- och medlemskommunikationen har redan flyttats över till Yougov och CPS Gfk:s egna sociala kanaler och webbplatsen avvecklas i slutet av november.
Tisdagen den 3 december presenterar Yougov data på webbinariet Beteendeförändring hösten 2024, ett evenemang som hålls vartannat år och som presenterar exklusiva insikter från den senaste studien om kundernas beteende när de handlar. Detta blir den första offentliga presentationen av gemensamma data från Yougov och CPS Gfk för en europeisk publik och visar på de insikter som möjliggörs av Yougovs utökade kapacitet för marknadsundersökningar.
Om YouGov
YouGov är en global undersöknings-, data- och analyskoncern. Vårt uppdrag är att erbjuda en oöverträffad inblick i vad världen verkligen tänker och gör. Med verksamhet i USA, Nord- och Sydamerika, Europa, Mellanöstern, Indien och Asien/Stillahavsområdet har vi ett av världens största forskningsnätverk.
Framför allt drivs YouGov av verkligheten. Detta bygger på en unik panel med miljontals registrerade medlemmar i 55 länder, som omfattar cirka 18 miljoner shoppingresor och miljontals sammankopplade datapunkter. Vår unika metod för att rekrytera och engagera vår panel, i kombination med våra toppmoderna teknikplattformar, gör det möjligt för oss att leverera insikter i realtid som leder till bättre beslutsfattande och konkurrensfördelar för våra kunder.
Som innovatörer och pionjärer inom marknadsundersökningar online har vi ett starkt rykte om oss att vara en pålitlig källa till korrekta data och insikter. YouGov-data refereras regelbundet av den globala pressen, och vi är kontinuerligt en av de mest citerade marknadsundersökningskällorna i världen.