Åhléns lanserar digitalt Mastercard och Åhléns Club!
Hem BETALLÖSNINGAR Åhléns lanserar digitalt Mastercard och Åhléns Club!

Åhléns lanserar digitalt Mastercard och Åhléns Club!

Publicerat av: Redaktionen

Den 30 oktober, lanserades Åhléns ett helt digitalt Åhléns Mastercard för våra medlemmar, i samarbete med Resurs Bank.

Kortet ger alla medlemmar en rad förmåner, exempelvis 0,5 poäng extra bonus på alla köp på Åhléns, men även på alla övriga köp som görs med kortet – i hela världen.

Åhléns medlemsprogram byter också namn till Åhléns Club och förbättrar förmånerna för medlemmar.

Åhléns Mastercard ger Åhléns en möjlighet att vara relevanta i sina kunders liv utanför Åhléns, eftersom medlemskunder får bonuspoäng även vid köp utanför Åhléns. Andra exempel på förmåner är fri standardfrakt vid köp via ahlens.se och kompletterande reseförsäkring. Kortet används för betalning via Google och Apple Pay, och erbjuder även möjlighet till 10 månaders räntefri delbetalning. Årskostnaden för kortet ligger på 250 kr per år.

Åhléns lanserar digitalt Mastercard och Åhléns Club!– Det gläder mig mycket att vi nu lanserar vårt eget Åhléns Mastercard med en rad fina förmåner till våra medlemskunder. Jag hoppas att alla, både gamla och nya medlemmar, kommer att ta chansen att uppleva alla fantastiska fördelar med både vårt nya Mastercard och förbättrade medlemsprogram, Åhléns Club, säger Ayad Al-Saffar, Åhléns ägare och vd.

Åhléns medlemsprogram har en vision att bli Sveriges mest älskade medlemsprogram och är därför stolta över att lansera ytterligare förbättringar för Åhléns medlemmar den 30 oktober. Bland annat byter vi namn till Åhléns Club, och våra medlemsnivåer kommer att heta Classic, Premium och VIP.

– Med Åhléns Club förändras dynamiken i medlemsprogrammet och medlemskunder kommer att få bonuscheckar redan vid 25 kronor, i stället för vid 50 kronor. Även gränserna för medlemsnivåerna i Åhléns Club kommer att sänkas, vilket innebär att fler kan ta del av våra medlemsförmåner på högsta nivån samt att flera nya förmåner har lagts till och under 2025 kommer många fler nyheter i programmet att lanseras, säger Thomas Engelhart, marknadsdirektör på Åhléns.

Åhléns, som i år firar sitt 125 års-jubileum, är ett av Sveriges mest kända varumärken och enda varuhuskedja med allt under ett tak. Åhléns erbjuder ett sortiment med många både nya och välkända varumärken inom dam- och herrkläder, heminredning, barnartiklar och skönhet. Idag finns totalt 50 Åhléns-varuhus i hela landet.

 

Om Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter ca 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se

Relaterade Artiklar