21-23 november, 2025, återvänder Gaming Generations till Westfield Mall of Scandinavia, i Stockholm.
Under succépremiären i april samlades tusentals familjer för att uppleva gaming och angränsande poplulärkultur tillsammans.
I år utökar initiativet med fler och större festivalytor, dubbelt så många aktiviteter, spännande gäster, exklusiva giveaways och BLACK FRIDAY-erbjudanden från eventets partners.
Nordens största öppna gamingfestival – Gaming Generations, lanserades i april i år och succén var ett faktum. Konceptet bygger på att förena
generationer genom gemensamma spelupplevelser och visa att gaming kan vara något hela familjen delar, precis som fotboll, ridning eller musik.
“Gaming Generations handlar om att skapa en plats där spel förenar snarare än delar upp oss. Vi vill att föräldrar och barn möts genom gaming – att de skrattar, lär sig av varandra och får en inblick i varandras världar. Kom som ni är, oavsett ålder eller spelvana. Det värsta som kan hända är att ni har roligt tillsammans – och kanske upptäcker en ny gemensam passion,” säger Viktor Maisey, en av initiativtagarna till festivalen.
I årets upplaga av Gaming Generation växer festivalytan med över 50 procent och antalet aktiviteter fördubblas. Besökarna kan ta del av giveaways och
priser till ett värde av över 500 000 kronor samtidigt som flera av Sveriges mest engagerade kreatörer och gamingprofiler bjuder på unika upplevelser och tävlingar.
Kärnan i Gaming Generations är oförändrad – att göra gaming till något som förenar generationer snarare än skapar distans mellan dem.
Det kommer vara flera nya inslag i novembers festivalupplaga, som besökare kan man exempelvis se fram emot en retro-station, ett beauty corner och en
“spelombudsman” i samarbete med en rad nya partners.
Festival arrangören Glitch Hub har en tydlig vision för Gaming Generations: Att locka så många vuxna som möjligt till Mall of Scandinavia för att ge dem inblick i barnens spelvärld, samtidigt som barn från alla tänkbara bakgrunder får något att häftigt att längta till, delta i och minnas efteråt.
Enligt forskning berättar många barn att de vill att föräldrarna spelar med dem.
Här ger vi alla mammor och pappor en unik chans att uppfylla barnens önskningar, menar Peter Liljestrand, en av initiativtagarna till Gaming Generations.
Gaming Generations genomförs i samarbete med OMEN och HyperX, som återvänder som titelpartners. Båda varumärkena delar visionen om att göra gaming mer inkluderande och socialt – och kommer att vara starkt representerade på plats med aktiviteter och upplevelser för hela familjen.
Plats: Westfield Mall of Scandinavia
Datum: 21–23 november 2025, 10.00-21.00
Entré: Alla är välkomna och det kostar inget att delta
Gaming Generations välkomnar familjer, media och alla nyfikna att uppleva hur gaming kan bli en naturlig del av familjens gemenskap – oavsett ålder eller erfarenhet.
För mer information besök:
https://theglitchhub.com





