NetOnNet tar nästa steg i sin utveckling som utmanare inom retail.
Med avstamp i en ny kommunikationsplattform förtydligar företaget sitt syfte, sitt kundlöfte och sin position i en bransch där enkelhet, prisvärdhet och kundfokus är viktigare än någonsin.
Sedan starten 1999 har NetOnNet gått sin egen väg. När andra satsade på dyra butiker och säljdrivna upplevelser, valde NetOnNet att kapa kostnader och ge kunderna det de faktiskt ville ha; bra produkter till låga priser, direkt från lagerhyllan.
Nu lanseras den nya kommunikationsplattformen ”Inte som alla andra”, som både hedrar företagets historia och pekar ut riktningen framåt. Plattformen är ett tydligt uttryck för NetOnNets DNA: att utmana det förväntade, förenkla det krångliga och alltid sätta kunden i centrum.
– Vi har alltid varit annorlunda, men nu sätter vi verkligen ord på det. ”Inte som alla andra” är mer än en kampanj. Det är ett förhållningssätt som genomsyrar hela vår affär. Det handlar om att våga göra saker på vårt sätt, att vara enkel, ifrågasätta onödiga kostnader och alltid leverera värde till kunden, säger Daniel Almgren, Head of Brand & Media på NetOnNet.
I en tid där lönsamheten i retail utmanas av ökade kostnader och pressade marginaler, blir NetOnNets lågkostnadsmodell mer relevant än någonsin. Genom att låta kunden göra mer av jobbet, både online och i Lagershop, kan företaget fortsätta erbjuda ett brett sortiment till låga priser.
– Vi är inte här för att vara som alla andra. Vi är här för kunden och för att driva förändring i branschen. Det ska vara enkelt, billigt och hållbart att handla direkt från lagerhyllan utan onödigt krångel, säger Josefin Dalum, vd på NetOnNet.
Första delen i den nya plattformen kommer att möta konsumenterna i slutet av sommaren, då NetOnNet lanserar en ny reklamkampanj. Kampanjen återknyter till företagets rötter och visar att NetOnNet fortfarande gör reklam på sitt eget sätt; med självdistans, humor och ett tydligt kundfokus. Kommunikationsplattformen och höstens kommande reklamfilmer är framtagna tillsammans med Momentum, Göteborg.
– Vi är glada för att återigen arbeta med NetOnNet efter några års uppehåll, säger Anders Collin VD/Kundansvarig. Vår plattform är en tydlig förstärkning av det arv och erbjudande som NetOnNet står för. Och vi ser verkligen fram emot att göra avtryck på marknaden.