Consumer Panel Services GfK:s nya shopper analytics-plattform SimIT Web lanseras för att förbättra kategorihanteringen
Hem TEKNIK & IT-LÖSNINGAR Consumer Panel Services GfK:s nya shopper analytics-plattform SimIT Web lanseras för att förbättra kategorihanteringen

Consumer Panel Services GfK:s nya shopper analytics-plattform SimIT Web lanseras för att förbättra kategorihanteringen

Publicerat av: Redaktionen

Consumer Panel Services GfK (nu en del av YouGov), en aktör inom analys av shoppingvanor, tillkännager nu utvecklingen av sin nya plattform, SimIT Web.

Denna produkt, som utvecklats i samarbete med Circana, en ledande rådgivare inom komplexa konsumentbeteenden, baseras på unika konsumentdata och kommer att vara ett stöd för kategorichefer.

SimIT Web kommer att användas för förståelse för köpbeteenden och ge rekommendationer för förbättrad kategoriprestanda. Lanseringen är planerad till Q3, 2024.

SimIT Web, som drivs av Circanas Liquid Data-teknikplattform, gör det möjligt för tillverkare och återförsäljare att utnyttja analyser när som helst och var som helst. Onlineplattformen är tillgänglig dygnet runt vilket säkerställer oavbruten tillgång till viktiga insikter i realtid. Dessutom har SimIT Web robusta och flexibla funktioner för datavisualisering, vilket gör det möjligt för användare att enkelt tolka och exportera data.

En av de främsta styrkorna med SimIT Web är dess AI-chatbot, som gör det möjligt för användare att utnyttja AI för att automatisera, effektivisera och förenkla insamlings- och beslutsprocesser. Det intuitiva och användarvänliga gränssnittet säkerställer att användarna enkelt kan navigera på plattformen, vilket tar bort behovet av specialiserad teknisk expertis. AI-chatboten kommer att finnas tillgänglig i ett senare skede.

Consumer Panel Services GfK:s nya shopper analytics-plattform SimIT Web lanseras för att förbättra kategorihanteringenSimIT Web har dessutom inbyggda funktioner för delning och samarbete som gör det möjligt för arbetsgrupper att samarbeta på ett smidigt sätt. Användarna kan enkelt dela med sig av insikter och diskutera strategier, vilket ger ett mer samarbetsinriktat arbetssätt och snabbare beslutsprocesser.

Dessutom erbjuder plattformen automatiska rapportuppdateringar och bra exportfunktioner, vilket sparar värdefull tid och resurser. Detta säkerställer att användarna alltid har uppdaterad information, vilket gör att de kan ligga steget före konkurrenterna.

Circanas Liquid Data-teknikplattform integrerar och anpassar sömlöst all försäljning, information om kundfrekvens, media och andra dataset för att snabbt hitta de insikter och åtgärder som behövs för varumärken och butiker. Liquid Data är känt för sin skalbarhet, prestanda och tillförlitlighet och säkerställer en sömlös användarupplevelse och gör det möjligt för organisationer att utnyttja hela potentialen med dataanalys. 

Denna plattform innebär ett betydande steg framåt för branschen som analyserar shoppingvanor och beteenden. SimIT Webs effektiva datatillgänglighet och visualisering, exportmöjligheter, AI-chatbot, samarbetsfunktioner, automatiska rapportuppdateringar och användarvänlighet gör den till en stor konkurrensfördel för kategorichefer. Genom att använda insikter i shoppingvanor och beteenden kan FMCG-tillverkare och återförsäljare fatta datadrivna beslut som förbättrar företagets affärer och tillväxt.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar