Walley integrerar Voyado för anpassade kundupplevelser
Hem BETALLÖSNINGAR Walley integrerar CRM- och lojalitetsplattformen Voyado för anpassade kundupplevelser

Walley integrerar CRM- och lojalitetsplattformen Voyado för anpassade kundupplevelser

Publicerat av: Redaktionen

Betalleverantören Walley inleder nytt samarbete med CRM- och lojalitetsplattformen Voyado.

Walley stärker därmed sin position som innovativ partner till stora nordiska handlare. 

Integrationen innebär att Walley, en av de ledande aktörerna inom betallösningar i Norden, möjliggör mer personaliserade köpresor.

– Vi ser en tydlig trend hos handlare att arbeta mot personalisering, där medlemsklubbar utgör en viktig del. Vi är därför mycket glada över samarbetet med Voyado, eftersom det hjälper handlare i sitt kund- och lojalitetsarbete. Drivkraften för att ha en medlemsklubb varierar mellan olika handlare, men att öka kundengagemanget är ofta grunden, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.

Tillsammans med Voyado erbjuder Walley en ännu bättre kundupplevelse, som bland annat gör det lättare för kunden att bli medlem.

– Vi har varit igång en kort tid, men ser redan effekt. Enbart genom att använda denna funktion i checkouten blir 10-20 % av ickemedlemmar som kommer in i kassan medlemmar, säger Josef Bosaeus, Head of Sales, på Walley.

Bland Walleys partners är byggvaruhuskedjan K-Rauta först ut med att använda funktionen.

– Vår strategiska ambition är att växa med våra partners, så vi ser fram emot att fortsätta att utvecklas tillsammans med K-Rauta. Personalisering är en nyckel till återkommande kunder och vi arbetar ständigt för att kunna erbjuda mertjänster knutna till personaliserade köpupplevelser. Dagens e-handel förändras snabbt, vilket gör det oerhört viktigt för e-handlare att hålla sig uppdaterade. Här erbjuder vi en produkt som är flexibel och skalbar, där det är enkelt och tidseffektivt att bygga på moduler. För handlarens del innebär det minimalt med utvecklingsarbete och att det är möjligt att driva stora förändringar utan större IT-projekt, säger Josef Bosaeus, Head of sales, på Walley.

Walley integrerar Voyado för anpassade kundupplevelser

Niklas Brattfors, Josef Bosaeus

– Vi är mycket glada för vårt nya, spännande partnerskap med Walley. Det är ett samarbete med fokus på kundupplevelsen, som ligger helt rätt i tiden eftersom vi ser ett tydligt värde med en alltmer personaliserad köpupplevelse. Vi gör det lätt för kunden att bli medlem i kassan, vilket i sin tur ökar chansen för handlare att få fler, lojala kunder, säger Niklas Brattfors, Partnership Manager, på Voyado.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>