Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C?
Hem E-HANDEL Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C (Direkt-to-Consumer)?

Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C (Direkt-to-Consumer)?

Publicerat av: Redaktionen

Pelle Pettersson, vd Omniarch, gästade podden Framtidens e-handel i mars 2022: Ett avsnitt som täcker in stora delar av D2C-affären och som bjuder på massvis av klokheter från Pelle – en tillväxtfantast som i många år spelat en aktiv roll i att driva på för mångas framgångar i e-handelsbranschen.

Vad du får höra i poddavsnittet under dryga timman är ett samtal om best-practice kring alla delar av e-handel D2C (Direkt-to-Consumer).

Allt från insikter om att D2C kan behöva riskkapital beroende av hur man ser på den egna tillväxten, till vilka KPI:er som är relevanta att hålla koll på inom bl.a. marketing.

En del av de frågeställningar och ämnen som diskuteras:

Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C?– Behöver D2C-varumärken riskkapital för att växa affären?
– När är det dags att flytta iväg logistiken till 3PL-leverantörer?
– Vad är attributionsfria KPI:er och vad visar de?
– Vad är egentligen värdet med Customer Lifetime Value?
– Vilka roller och mandat behöver finnas inom IT och utveckling?
– Hur effektiviserar man operations och får med alla på tåget?

Lyssna på hela poddavsnittet via inbäddade spelaren nedan!

Relaterade Artiklar