Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C?
Hem E-HANDEL Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C (Direkt-to-Consumer)?

Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C (Direkt-to-Consumer)?

Publicerat av: Redaktionen

Pelle Pettersson, vd Omniarch, gästade podden Framtidens e-handel i mars 2022: Ett avsnitt som täcker in stora delar av D2C-affären och som bjuder på massvis av klokheter från Pelle – en tillväxtfantast som i många år spelat en aktiv roll i att driva på för mångas framgångar i e-handelsbranschen.

Vad du får höra i poddavsnittet under dryga timman är ett samtal om best-practice kring alla delar av e-handel D2C (Direkt-to-Consumer).

Allt från insikter om att D2C kan behöva riskkapital beroende av hur man ser på den egna tillväxten, till vilka KPI:er som är relevanta att hålla koll på inom bl.a. marketing.

En del av de frågeställningar och ämnen som diskuteras:

Viktiga frågor för framtidens e-handel: Hur öka lönsamhet och tillväxttakt inom D2C?– Behöver D2C-varumärken riskkapital för att växa affären?
– När är det dags att flytta iväg logistiken till 3PL-leverantörer?
– Vad är attributionsfria KPI:er och vad visar de?
– Vad är egentligen värdet med Customer Lifetime Value?
– Vilka roller och mandat behöver finnas inom IT och utveckling?
– Hur effektiviserar man operations och får med alla på tåget?

Lyssna på hela poddavsnittet via inbäddade spelaren nedan!

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>