Upplands Motor släpper rösttjänst för Google Assistent

Om du vill provköra en ny bil på någon av Upplands Motors anläggningar går det nu utmärkt att boka den genom att prata med din Google-högtalare.

Tomas Lundholm (Upplands Motor), Kajsa Tretow (Talking to me), Karin Nygren (Upplands Motor), Mattias Falkendal (Talking to me), Mari Lagberg (Upplands Motor)

Upplands Motor blir därmed först ut i den svenska bilhandeln med en tjänst för Google Assistent.

Upplands Motor har tagit fram en tjänst för röststyrning som gör det möjligt för användaren att prata med Google Assistent för att enkelt boka provkörning av en ny bil.

Tanken är att kunden ska kunna göra det direkt när hen ser en ny modell på tv, hör om den på radio eller ser en ny modell i sociala medier utan att behöva ringa eller gå in på hemsidan.

Som användare får du sen förslag på anläggning baserat på var du befinner dig och assistenten kan enkelt, om du så önskar, plocka upp dina uppgifter från ditt Google-konto för en ännu smidigare bokningsprocess.

-På Upplands Motor strävar vi efter att göra livet med bil så enkelt som möjligt, samtidigt som man inom organisationen uppmuntrar satsningar på ny teknik. Så att utforska möjligheterna med röststyrning ligger helt i linje med hur vi jobbar och det ska bli spännande att se vilka lärdomar vi kan dra av den här första versionen, säger Tomas Lundholm, Online Manager på Upplands Motor.

Teamet bakom är Karin Nygren (CMO), Mari Lagberg (Head of Marketing) och Tomas Lundholm (Online Manager) på Upplands Motor tillsammans med voice design-byrån Talking to me.

-Användningen av digitala röstassistenter såsom Google Assistent ökar explosionsartat, säger Mattias Falkendal, grundare till Talking to me. Vi är väldigt glada för att medverka till innovationsarbetet inom Upplands Motor och ser fram emot den fortsatta utvecklingen.