Hem NYHETER Telavox widget – ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet

Telavox widget – ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet

Publicerat av: Redaktionen

En del kunder gillar att ringa, andra väljer att mejla och många vill chatta.

Telavox widget – ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet 3Med Telavox widget, som du installerar på er hemsida, blir det enklare att vara tillgänglig. Du missar aldrig en affär och underlättar för kunderna genom att erbjuda fler kommunikationsvägar in till ditt företag.

Ingen annan produkt erbjuder så många funktioner i en och samma applikation som Telavox widget. Den placeras på företagets hemsida och är unik för den sammankopplar telefoni med chatt. Den senaste uppdateringen gör det dessutom möjligt att livechatta med kunder via widgeten. Det blir betydligt enklare för företagare att hjälpa sina kunder – den visar väntetiden i telefonkön, företagets öppettider och kontaktuppgifter.

Livechatten skapar dialog

“Vi siktar på att göra det möjligt för våra kunder att helt slopa kontakta oss-sidor på sina hemsidor. Allt ska finnas samlat i en snygg widget som finns tillgänglig oavsett var på sidan man är. Livechatten ger ytterligare värde där man kan skapa dialog och anpassa servicen efter kundens behov”, säger Jens Ganslandt, utvecklingschef på Telavox.

Tålamodet tryter snabbt

Undersökningar visar att dagens kunder är otåliga och lättdistraherade. Därför vänder de sig till en annan leverantör om de inte får hjälp snabbt. Hela 44% av Zendesks tillfrågade kunder uppgav att tillgång till specialisthjälp via livechatt är en av de viktigaste funktioner ett företag kan erbjuda online. Enligt Forrester är sannolikheten att en besökare som använt livechatt genomför ett köp 2,8 gånger större än om de inte gjort det.

“Vi har fått ett stort gensvar från våra kunder efter lanseringen och det finns ett behov för livechatt som inte nödvändigtvis är en superdyr och avancerad lösning”, säger Jens.

Rätt använd gör livechatten att säljaren förvandlas från en som säljer till en som hjälper. Och som alla duktiga säljare redan vet – däri ligger nyckeln till att maxa såväl kundnöjdhet som resultat!

Glada widget-kunder berättar

Här berättar två nöjda företag varför de gillar produkten och hur de använder den på sina hemsidor.

Telavox widget – ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet 4

Evalena Lindstedt, IT-chef på Branäsgruppen

Evalena Lindstedt, IT-chef på Branäsgruppen

Vad är det bästa med widgeten?

“Det är väldigt bra att resesäljavdelningen, som bemannar vår telefon, kan administrera öppettiderna som syns på webben utan att behöva blanda in marknads- och webbavdelningen. Telavox widget följer ju de öppettider vi sätter upp i växeln.”

Varför behöver ni en widget på hemsidan?

“Vi är säsongsbetonade och då ändras våra telefontider ganska ofta. Periodvis har vi många som ringer (och många som svarar) då är det bra att gästerna kan se hur läget är för ögonblicket. Är det lång svarstid kan ju gästen använda sig av ring-upp-mig funktionen.”

Är widgeten användarvänlig och lätt att installera?

“Den är jätteenkel att använda, även om det kan kräva lite mer kunskap att implementera den på hemsidan på ett snyggt sätt. Man kan också anpassa den utseendemässigt efter hemsidan, då det går att välja mellan olika färger. Man vill ju gärna att den ska se ut som en integrerad del av sidan.”

Är det något Telavox Widget saknar?

“Jag skulle vilja ha större möjlighet att styra utseendet och placeringen av den.”

Kenny Nordenberg, VD på Gas Installationer AB

Telavox widget – ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet 5

Kenny Nordenberg, VD på Gas Installationer AB

Vad är det bästa med widgeten?

“Kunderna kan enkelt och snabbt få kontakt med oss via livechatten. Vi tror att man i dag är mindre villig att ringa och prata med någon eller ha tålamodet att sitta i en telefonkö.”

Varför behöver ni en widget på hemsidan?

“Vi vill göra det så enkelt som möjligt för alla kunder att snabbt få svar på sina frågor.”

Var widgeten lätt att installera?

“När man har Wordpress, som vi har, var det otroligt enkelt. Vi behövde bara konfigurera den i Telavox, ladda upp en fil i Wordpress backoffice och sen är det klart. Widgeten är väldigt användarvänlig.”

Är det något widgeten saknar?

“Kanske att kunna skicka vidare dialogen till en kollega så denna kan fortsätta ifall den inloggade personalen inte kan svara på frågan.”

Relaterade Artiklar