Telavox lanserar livechatt
Hem NYHETER Telavox lanserar livechatt

Telavox lanserar livechatt

Publicerat av: Redaktionen

En del kunder gillar att ringa, andra väljer att mejla och många vill chatta.

Telavox lanserar livechatt 1

Bemanna din hemsida med livechatt – få bättre dialog med kunderna och därmed ökad försäljning.

Livechatten i Flow Widget kan leda till ökad försäljning, fler leads, högre kundnöjdhet och underlättar för kunderna genom att erbjuda fler kommunikationsvägar in till företaget.

En hemsida utan livechatt kan i vissa fall jämföras med att gå in i en obemannad butik. Det finns ingen som kan svara på dina frågor, bara en tom brevlåda bredvid kassa. Hur stor är sannolikheten man köper något i en sådan butik? Förmodligen inte stor. Ändå är det ofta precis så kunder bemöts på nätet.

Ingen liknande tjänst som Flow Widgeten erbjuder så många funktioner i en och samma applikation. Flow Widget placeras på företagets hemsida och är unik för den sammankopplar telefoni med chatt. Den senaste produktuppdateringen gör det dessutom möjligt att chatta med kunder via widgeten. Flow Widget gör det betydligt enklare för företagare att hjälpa sina kunder. Den visar väntetiden i telefonkön, företagets öppettider och kontaktuppgifter.

– Vi siktar på att göra det möjligt för våra kunder att helt slopa “Kontakta oss här” på sina hemsidor, allt ska finnas samlat i en snygg widget, som finns tillgänglig oavsett var på sidan man är. Livechatten ger ytterligare värde där man kan skapa dialog och anpassa servicen efter kundens behov, säger Myad Tahajody, teamleader på Telavox utvecklingsavdelning.

Undersökningar visar att dagens kunder är otåliga och lättdistraherade. Därför vänder de sig till en annan leverantör om de inte får hjälp snabbt. Hela 44% av Zendesks tillfrågade kunderuppgav att tillgång till specialisthjälp via livechatt är en av de viktigaste funktioner ett företag kan erbjuda online. Och enligt Forrester, är sannolikheten att en besökare som använt livechatt genomför ett köp 2,8 gånger större än om de inte gjort det.

– Vi har fått ett stort gensvar från våra kunder efter lanseringen och det finns ett behov för livechatt som inte nödvändigtvis är en superdyr och avancerad lösning, säger Myad.

Rätt använd gör livechatten att säljaren förvandlas från en som säljer, till en som hjälper. Och som alla duktiga säljare redan vet – däri ligger nyckeln till att maxa såväl kundnöjdhet som resultat.

Relaterade Artiklar