Hem NYHETER Synsam på tre pallplatser i Retail Award 2020

Synsam på tre pallplatser i Retail Award 2020

Publicerat av: Redaktionen

Synsam är i final i tre viktiga kategorier i årets upplaga av Retail Awards: Årets butikskedja, Årets butikssäljare samt Årets marknadsförare.

Synsam på tre pallplatser i Retail Award 2020 2

Synsam på tre pallplatser i Retail Award 2020

Bakom nomineringarna ligger ett medvetet och gediget arbete med att alltid sätta kunden främst. För att vinna priset som Årets butikskedja ska företaget främja utveckling med nytänkande lösningar samtidigt som det möter marknadens behov.

Krister Duwe, vd för Synsams svenska verksamhet är mycket stolt:

– Vår vision att bli det ledande och mest hållbara livsstilsföretaget inom ögonhälsa har tagit oss på en förbättringsresa där kunden varit vår ledstjärna. Synsams har en viktig funktion för våra kunders hälsa och välmående och den rollen vill vi vara bäst på. Dessutom skapar vi hela tiden uppdaterade, attraktiva butiks- och onlineupplevelser och våra medarbetare ger branschens bästa kundmöte. Vårt driv och teamwork ger resultat, jag är verkligen jättestolt över våra nomineringar.

Priset Årets butikssäljare har skapats för att främja enskilda insatser som gynnar företagets utveckling, det handlar om lyfta fram goda föredömen i branschen. Vinnaren ska vara någon som genom sitt arbete på butiksgolvet bidrar till en positiv utveckling för sin arbetsgivare.

Annie Lundh hos Synsam på Väla utanför Helsingborg är nominerad. Annie säger så här om vad som är det bästa med att arbeta i butik:

– Att få följa kundens hela resa och hjälpa hen att både förbättra synen men också hitta sin stil och sitt uttryck. När kunden kommer tillbaka och är nöjd och kanske till och med blir en stammis – då är det extra roligt att jobba på Synsam.

Årets marknadsförare är en ny kategori i Retail Awards och premierar innovativ reklam. Vinnaren ska se tydliga effekter av sitt arbete.

Michael Grimborg, marknadsdirektör på Synsam Group gläder sig att Synsam är i final och säger:

– Vi har en innovativ och stark strategi som sattes för några år sedan och som sedan dess har exekverats i alla delar. Allt från omgörning av butik, färg, sortiment, kommunikation med mera. Från 450 enskilda beslut till en tydlig och stark nordisk kedja. Vi har extremt höga ambitioner framöver och vi vill bidra till ännu mer hållbara lösningar för vår miljö och samhälle. Abonnemanget där gamla bågar återvinns och blir till nya är ett sådant initiativ, bågar gjorda av återvunnen havsplast ett annat och gratis aktivitetsglasögon till barn med synfel ett tredje.

Vinnarna utses på Retail Awards måndagen den 21 september.

Relaterade Artiklar