Swedbank integrerar Mina Tjänster i sin app
Hem BETALLÖSNINGARBANK Swedbank integrerar Mina Tjänster i sin app

Swedbank integrerar Mina Tjänster i sin app

Publicerat av: Redaktionen

FinTech-bolaget Mina Tjänster integreras i Swedbanks och Sparbankernas app, vilket ger 4,3 miljoner svenskar direkt tillgång till plattformen.

Swedbank integrerar Mina Tjänster i sin app

Bild: Swedbank/Mina Tjänster

Det är första gången i världen som en FinTech-app på detta sätt blir en del av en banks plattform utan att samtidigt förlora sitt grafiska utseende; som delvis fortfarande kommer se ut som i Mina Tjänsters egna kanaler.

— Det känns riktigt kul att vi har gått från ett långsiktigt mål att integrera med en bank, till att faktiskt vara där. Vårt fokus är att underlätta och förbättra vardagen för konsumenter. Nu kan vi göra det för ytterligare 4,3 miljoner svenskar, säger Joakim Sjöblom, medgrundare av Mina Tjänster.

Swedbanks investering i Mina Tjänster skedde för drygt ett halvår sedan, och var bankens första investering i ett FinTech-bolag. I bankens app kallas funktionen “Abonnemangshjälpen” och blir tillgänglig för Swedbanks och Sparbankernas 4,3 miljoner kunder i Sverige idag, torsdagen den 12 oktober. I samarbete med Swedbank och Sparbankerna erbjuder Mina Tjänster bankkunderna möjligheten att se vilka abonnemang de har samt hantera dessa genom att antingen säga upp eller förbättra dem. Hittills har Mina Tjänster hjälpt sina användare att spara närmare 60 miljoner kronor genom hantering av över 30 000 olika abonnemang. Ett bra kvitto på att tjänsten tillför ett stort värde till sina användare.

— När vi nu erbjuder Abonnemangshjälpen till våra svenska kunder direkt i appen bryter vi ny mark, aldrig tidigare har bankkunder kunnat hantera sina abonnemang direkt i sin mobila bank-app. Den nya tjänsten är ett resultat av samarbetet med Mina Tjänster, vi är verkligen stolta över att vi redan efter ett halvår genererat Abonnemangshjälpen tillsammans. Att folk får bättre överblick och ökad kontroll över sin privatekonomi bidrar till en sundare ekonomi för hela samhället, säger Lotta Lovén, Head of Digital Banking på Swedbank.

— Detta är ett viktigt steg på vår resa för att underlätta vardagen för konsumenten. Vi hjälper kunder att spara både tid och pengar samtidigt som företagen får en helt ny möjlighet att exponeras, avslutar Joakim Sjöblom.

Relaterade Artiklar