Hem E-HANDEL Svenska Hem och Jetshop lanserar ny hållbar e-handel

Svenska Hem och Jetshop lanserar ny hållbar e-handel

Publicerat av: Redaktionen

Inredningsjätten Svenska Hem har efter ett tätt samarbete med Jetshop lanserat en ny e-handel.

Svenska Hem och Jetshop lanserar ny hållbar e-handel 3Med högt ställda mål inom kundupplevelser har projektet resulterat i ett synliggörande av lokalt utbud, kortare körsträckor och design som andas kvalité.

Med över 60 års erfarenhet som inredningsleverantör har Svenska Hem bidragit till härlig hemkänsla i hushåll över hela Sverige. I deras erbjudande ingår alltid toppservice; butikerna har ett brett utbud, och kunnig personal ser till att kunden hittar den perfekta sängen, eller ikoniska soffan. För att i digitala kanaler bättre spegla den expertis och service som finns i butik tog ett nytt e-handelsprojekt form. Ett projekt där Jetshop blev en viktig komponent – för att förverkliga idén om digital service i toppklass.

– Vi strävar efter att hitta samarbetspartners som med erfarenhet och tekniska lösningar hjälper oss att nå våra högt ställda mål inom kundupplevelser. Jetshop är ett säkert kort när det kommer till teknisk kompetens. Deras SaaS-plattform ger oss dessutom tillgång till nya funktioner och framtidssäkring, säger Mattias Hortberg, it-chef på Svenska Hem.

Under projektets gång hade Svenska Hem och Jetshop en nära dialog, via regelbundna möten och workshops. Frukten blev en e-handel med tydligare sortiment, kortare laddningstider och stilren design, som hjälper kunden att känna sig som hemma. Svenska Hems nya sajt implementerades av byrån OAS på Jetshop Flight som är byggd i React. Det ger sajten en supersnabb frontend med kortare laddningstider.

Inom kort lanseras även unika sidor för varje butik – med syfte att lyfta fram lokalt utbud. Även utkörningar rutteffektiviseras och utsläppsnivåer bromsas därmed.

Samtliga delar av både projektets gång och resultat blickar Jetshops E-Commerce Strategy Manager, Oskar Tornberg, stolt tillbaka på.

– Vi är superglada. Det var verkligen ett framgångsrikt projekt. Våra beställare var både tekniskt och allmänt kunniga. Det har tagits stort ansvar från båda sidor – allt för en riktigt bra leverans.

– Att utveckla en ny e-handel är sällan en rät linje från punkt A till B, men Jetshop har hanterat kurvorna bra och vi lanserade med stolthet vår nya sajt, fyller it-chefen Mattias i.

Relaterade Artiklar