Storsatsande fashiontech dubblar sin omsättning

Spot-a-shop dubblade i år sin omsättning.

Tommy Inkilä, Nordic Manager, Sverige.

Modeportalen, som samlar populära onlinehandlares rea på en och samma plats, planerar nästa år att tredubbla den – både i Sverige och internationellt.

— Nästa år är det dags för en ny VC-runda. Under 2017 omsatte vi in drygt 6,7 miljoner kronor, men efter 2018 nästa runda kommer vi satsa ännu mer på bland annat Sverige och då omsätta ungefär 13,5 miljoner kronor, säger Tommy Inkilä, Nordic Manager, Sverige.

Spot-a-shop lanserades i Sverige år 2017, med hjälp av kapital från ängelinvesterare och har sedan dess satsat ordentligt. Nu börjar satsningen ge utdelning och framtiden på den svenska marknaden ser ljus ut. Nästa år planerar de att växla upp ytterligare i Sverige, både på försäljnings- och marknadsföringsplanet.

Spot-a-Shop är inte en webbshop utan ett verktyg för att hitta nätbutikers reakampanjer. Man kan genom filter och sökfält hitta det man letar efter. Sedan klickar man på produkten och blir skickad vidare till den partnerbutik som säljer varan. Där kan man fortsätta shoppa eller direkt gå till varukorgen och genomföra köpet. Spot-a-Shop har partnerbutiker som exempelvis Boozt, Lensway, Stadium, SneakersnStuff, Addnaature, Gina Tricot och många fler.  Alla nätbutiker är noggrant utvalda för att kunna erbjuda säker e-handel.