Hem NYHETER Stora nog för att vara bäst, små nog för att bry sig om varje kund

Stora nog för att vara bäst, små nog för att bry sig om varje kund

Publicerat av: Redaktionen

Implema fortsätter att växa och satsar stort på CRM och Customer Engagement.

Stora nog för att vara bäst, små nog för att bry sig om varje kund 2

Mattias Liss-Daniels

I spetsen för detta arbete finns Mattias Liss-Daniels, bolagets ”driver” i region väst.

Implema är Sveriges ledande specialist på att snabbt implementera affärsstödslösningar baserat på marknadens ledande affärssystem SAP och Microsoft Dynamics och tar nu ytterligare nästa steg mot sin mission – att framtidssäkra kundens affär – när bolaget nu stärker och utvecklar sin kompetens inom CRM. Mattias Liss-Daniels leder arbetet och berättar så här om sitt uppdrag:

–  Implema är ett bolag som drivs av att utveckla sina kunder. Min roll här är mångfacetterad och jag ska hjälpa till att bygga upp kompetensen inom framförallt CRM, men också växa regionen i stort. Det finns en stor plats för oss att ta. Vi har idag många kundförfrågningar som vi tyvärr behöver tacka nej till för att vi saknar kompetens. Vi ska växa med de bästa konsulterna och de bästa kundlösningarna.

Mattias Liss-Daniels är en veteran inom området och på frågan om vad som gör Implema så attraktivt svarar han:

–  Jag delar Implemas filosofi och värderingar, jag gillar människorna som jobbar här och bolagets approach till hur man stegvis ökar affärsnyttan hos sina kunder. Likaså att bolaget har som tydlig målsättning att ha 100% referenskunder.

Mattias fortsätter:

– Bolaget bestämde sig redan för dryga 20 år sedan att satsa på standardimplementationer och det har visat sig vara en hållbar strategi. Allt fler bolag ser värdet och nyttan med ett centralt standardsystem till vilket man integrerar best-of-breed lösningar och här ligger Implema i framkant.

Mattias utvecklar sin syn på bolagets approach och storlek och beskriver Implema som ”stora nog för att vara bäst, små nog för att bry sig om varje kund”.

Att bolaget satsar mitt i en världsomfattande kris ser han som ett exempel på mod och mognad och Mattias beskriver de många möjligheter som uppstår.

– När bolagens framtidsplaner ställs på paus finns det ändå möjlighet att ställa om. IT blir en del av lösningarna. Vi upplever att kunderna får upp ögonen, lite på nytt, för att omställning och förändring är möjligt. Här vill vi vara med och bidra, guida och utveckla kundvärde.

Närmsta tiden kommer Mattias fokus vara att bygga upp och utveckla bolagets partnernätverk, parallellt med att stärka Implemas regionala team och CRM erbjudande. Mattias kommer också vara key note speaker på Implema Inspire, ett av Sveriges största event inom digitalisering och affärssystem som går av stapeln i september. Där kommer Mattias dela med sig av aktuella trender inom CRM.

Relaterade Artiklar