Svenska konsumenter spenderade 259% mer via shoppingappar under årets Black Friday jämfört med en vanlig fredag
Hem APPAR Statistisk visar att svenska konsumenter spenderade 259% mer via shoppingappar under årets Black Friday jämfört med en vanlig fredag

Statistisk visar att svenska konsumenter spenderade 259% mer via shoppingappar under årets Black Friday jämfört med en vanlig fredag

Publicerat av: Redaktionen

Black Friday var även i år ett populärt shoppingevent för svenskar som handlar via shoppingappar.

AppsFlyers statistisk visar att svenska konsumenter spenderade 259% mer via shoppingappar under årets Black Friday, jämfört med ett genomsnitt av de tre föregående fredagarna.

Det är den största ökningen i Europa (Storbritannien +138%, Spanien +195%, Tyskland +259 och Frankrike + 151%).

Totalt installerades 24% fler shoppingappar under Black Friday jämfört med de tre tidigare fredagarna i november.

Svenska konsumenter spenderade 259% mer via shoppingappar under årets Black Friday jämfört med en vanlig fredagDäremot installerades 43% färre shoppingappar under årets event, jämfört med Black Friday förra året, vilket kan tolkas som att konsumenter i år känner sig mer komfortabla med att handla i butik. Trenden är synlig i hela Europa, utom i Ryssland där installationerna i år ökade med 56%.

Trots den stora uppgången jämfört med en vanlig fredag var även den totala köpsumman under Black Friday i  år något lägre (4%) än förra året.

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>