Specters nya molnbaserade kassasystem förenklar försäljning i olika kanaler
Hem E-HANDEL Specters nya molnbaserade kassasystem förenklar försäljning i olika kanaler

Specters nya molnbaserade kassasystem förenklar försäljning i olika kanaler

Publicerat av: Redaktionen

Nu lanserar vi en helt nyutvecklad butikskassa, Specter POS som är en modern, touchvänlig och molnbaserad kassalösning för butiker och mindre kedjor.

Specters nya molnbaserade kassasystem förenklar försäljning i olika kanaler 1

Björn Lindegren och Lennart Samsson.

Det blir en ännu enklare vardag för företag som säljer både online och via fysiska butiker, mindre bekymmer, mer fokus på kärnverksamheten.

För tio år sedan lanserade Specter sin webbaserade butikskassa-lösning, som redan då gjorde att kunderna kunde koppla ihop sin e-handel med den fysiska butiken, för att t.ex. synkronisera artikelinformation och lagersaldon i realtid.

Den nya kassalösningen Specter POS (Point Of Sale) är speciellt utvecklad för så kallad omnihandel, där fysisk handel och e-handel skall samverka och fungera som en helhet. En stor fördel är att butikerna nu även kan använda Mac som kassadator.

– Ett femtiotal av våra kunder som driver omnihandel är redan igång och kör Specter POS, resten av kunderna kommer att få uppdateringen till Specter POS löpande. Vi har fått väldigt positiva reaktioner om att det nu är ännu enklare att sälja i fysisk butik tack vare vår nya kassalösning. Vi är extra glada över att våra kunder nu även har större valfrihet kring kassahårdvara. Flera kunder har nu bytt till Mac som kassadator, vilket varit väldigt efterfrågat under några års tid, säger en av Specters produktägare, Björn Lindegren.

Specter POS är en valbar modul i Specters webbaserade affärssystem, som även innehåller kraftfull hantering av t.ex. lager, leveranser, inköp, variantartiklar, inventering och bokföring. Då alla kunder och köp sparas i Specter, oavsett försäljningskanal, blir det även ett avancerat verktyg för att göra kundsegmentering för riktade marknadsaktiviteter.

Specter arbetar tätt tillsammans med marknadens populäraste leverantörer av e-handelsplattformar, betal- och logistiklösningar för att göra det enkelt och kostnadseffektivt att starta och driva omnihandel genom standardintegrationer.

Alla Specters kunder och partners kan t.ex. enkelt implementera och erbjuda så kallad Click & Collect, där slutkunden kan se aktuella lagersaldon per fysisk butik, direkt på nätet. En beställning kan läggas online så att varorna reserveras och kan hämtas ut och betalas i valfri butik.

– Vi är superglada att vi kan hjälpa butiker och mindre kedjor att stärka sin konkurrenskraft genom effektiv omnihandel. En smidig molnbaserad omnikanalslösning med Specter och en e-handelslösning från någon av Specters integrationspartners går att få från cirka 1 500 kronor per månad och med låg uppstartskostnad. Tillsammans med våra partners kan vi erbjuda lösningar för omnihandel som är minst lika proffsiga som hos de stora butikskedjorna, men till en bråkdel av kostnaden. Integrationerna finns redan på plats, det är därmed även busenkelt att komma igång, säger Specters VD, Lennart Samsson.

Relaterade Artiklar