Skincity tar steget in i Finland tillsammans med AfterPay
Hem NYHETER Skincity tar steget in i Finland tillsammans med AfterPay

Skincity tar steget in i Finland tillsammans med AfterPay

Publicerat av: Redaktionen

Skincity är en av Sveriges största och mest framgångsrika e-handlare.

Skincity tar steget in i Finland tillsammans med AfterPay 2Sedan 2016 har Arvato varit samarbetspartner till Skincity på den svenska och norska marknaden för betalningar och är självklart med när Skincity nu tar steget in på den finska marknaden. Denna gång med AfterPay, Arvatos betallösning för e-handel som sätter konsumentens varumärkesupplevelse i centrum.

– Vi är glada och stolta över vårt samarbete med Skincity, och det är extra kul att de väljer AfterPay som betallösning när de nu går in på den finska marknaden, säger Johan Rönnerman Senior Vice President på AfterPay.

Skincity säljer professionella hudvårdsprodukter och hudvårdande makeup online i Sverige och Norge och är en av Sveriges mest snabbväxande och välrenommerade e-handlare, mycket tack vare sitt konsekventa varumärkesarbete som skapat en tydlig positionering och lojala kunder som följd. Detta har också resulterat i ett flertal priser och prestigefulla utmärkelser som Årets e-handlare 2017 och Årets Digitala Gasell 2018. Nu lanserar Skincity i Finland med samma koncept som i Sverige och i Norge.

– Vi har valt AfterPay som betallösning i Finland för att vi redan har ett bra samarbete med Arvato i Sverige och Norge och för att AfterPay passar Skincitys tydliga fokus på kundupplevelsen och hur vi får möjligheten att låta vårt varumärke stå ut genom hela betalupplevelsen, säger Mikael Kjellman, grundare och VD på Skincity.

Precis som Skincity har AfterPay kundupplevelsen i fokus genom att skapa överblick, ge konsumenten kontroll och möjlighet att själv styra när, hur och hur mycket som ska betalas, och där betalupplevelsen lyfter fram e-handlarens varumärke och produkter.

– Vi ser fram emot att jobba nära Skincity i Finland och vi är övertygade om att de får en betallösning som står ut på den finska marknaden och stärker deras varumärkesetablering. Med vår konsumentupplevelse, MyAfterPay, skapar vi möjligheten för Skincity att ha unik kontakt med konsumenten efter köpet. Vi är först ut med att erbjuda konsumenten en återköpsknapp för frekvent köpa produkter, säger Mikko Koskenoja, Product Manager för AfterPay i Finland.

AfterPay finns på nio marknader i Europa: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna och Belgien.

Relaterade Artiklar