Saluhallen använder liveshopping för att koppla ihop hyresgästerna med besökarna
Hem NYHETER Saluhallen använder nu liveshopping för att koppla ihop hyresgästerna med besökarna

Saluhallen använder nu liveshopping för att koppla ihop hyresgästerna med besökarna

Publicerat av: Redaktionen

Populära Söderhallarna vid Medborgarplatsen i Stockholm bjuder på färsk fisk, kött, ost, chark, bakverk och alla möjliga delikatesser.

Nu går man snart igång med säsong 2 i sin satsning av liveshopping.

Jennipher Bergkvist är marknadsansvarig för Söderhallarna:

”- Under det senaste året har många haft tid att fördjupa sitt intresse för mat och upptäckt hur rolig mat- och dryckesvärlden är. Vi vill uppmuntra detta och samtidigt, genom att digitalisera vårt erbjudande, tillgängliggöra vårt utbud till en bredare publik över hela landet. Vi ser stor potential i att överföra detta nya sätt att handla även till mat och på så vis föra våra hyresgäster närmare kunden”.

Saluhallen använder liveshopping för att koppla ihop hyresgästerna med besökarna

Söderhallarna satsar vidare på liveshopping och säsong 2 har premiär på torsdag den 24 mars med programmet ”Söderburgaren”.

Söderhallarnas säsong 2 har premiär den 24 mars kl. 18.00 med programmet ”Söderburgaren” som sänds från Söderhallarna och den populära hamburgerrestaurangen Bun Meat Bun. Ett avsnitt fyllt av ”burgartjöt” tillsammans med Stefan Falk, en av grundarna och Erik Berggren, köttsommelier. I direktsändning avslöjas även ”Söderburgaren” – en unik Söderburgare som söderborna varit med och skapat – missa inte detta.

”- I säsong 2 bjuder vi på nya och inspirerande teman. Vi kommer bland annat fördjupa oss i pastahantverket, lära oss mer om hur vi tar till vara på matsvinn och prova mat från världens alla hörn. Allt tillsammans med våra handlare och välkända profiler som Christin Kashou, vinnare av Sveriges Mästerkock 2021 och Jimmy Gou, stjärnan från årets säsong av Sveriges Mästerkock”, säger Jennipher Bergqvist.

”- Söderhallarnas satsning visar hur många användningsområden det finns med liveshopping och jag är särskilt imponerad av att de lyckats skapa en kontinuitet med sina program”, säger Zandra Lundin som är Liveshopping konsult på SHOWROOM. ”Mat passar väldigt bra i formatet och det blir mer personligt när man får ansikte på de som presenterar maten och får möjlighet att kommunicera live med dem”.

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>