Under rådande pandemi har allt fler valt att spendera ännu mer tid online – och 30 procent av de nordiska konsumenterna uppger att deras nya uppkopplade tid är permanent.
Vet du vad ditt företag måste göra för att framgångsrikt möta den digitala transformationen? Här är 3 tips på hur du möter upp kundernas nya beteende:
STÄRK VARUMÄRKESPERSONLIGHETEN
Att ha en genomarbetad varumärkespersonlighet skapar både långsiktiga och lönsamma relationer och kan vara den avgörande faktorn när det stormar. Det handlar helt enkelt om att förmedla emotionella associationer som skapar attraktion till utvald målgrupp.
HÄNG MED I TEMPOT
I och med att det digitala konsumtionsmönstret ändrats gäller det att vara snabbare och ännu mer tydlig i sin digitala närvaro. Dagens kunder har obefintligt tålamod, är svårövertygade och kritiserar öppet. Har du en plan för att bemöta detta på bästa sätt?
ÖKA LOJALITETEN
Den lojala kunden finns knappt längre. Här gäller det istället att uppdatera sig och ha koll på målgruppernas behov kontinuerligt för att lyckas skapa ett starkt varumärke och lojala kunder.